Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gjord-hjælp
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 17:37

Kære jer

Jeg har en vallak som har fået en slags bule på den ene side af kroppen i gjordlejet. Den er hård som en sten og sidder ikke fast men kan rokkes. Dyrlægen mener at det er en reaktion på at gjorden har klemt (højest sandsynligt pga. en elastikgjord som er blevet strammet for meget:-(), så den har stået på ridning uden sadel længe. Men men men jeg vil gerne i gang med at ride med sadel igen og hesten har ingen synlige smerter ved det, så jeg har redet lidt med sadel de sidste par uger(selvfølgelig i samråd med dyrlægen), men knolden går ikke væk. Derfor er jeg meget interesseret i en gjord, hvor man kan lave et "hul" der hvor denne lille knold er (den er på størrelse med en 1-krone). Er der derfor nogen der har hørt om en gjord, som f.eks. er udformet som en "stige", altså med huller i, eller med mulighed for at lave et hul i? Ved godt det er en lidt underlig forespørgel, men man kan jo være heldig.

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

måske du bare
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 18:23
kunne bruge sådan en her:www.hooks.se/Butik/ass...330084.jpg
Ved godt det ikke var det du ville have, men måske den kan hjælpe lidt på det!

If you are a real rider then ride an outsider!
©***Elsker min Otto!***©

0
0
Svar på denne tråd

80er Gjord
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 18:39

Hej Picoloen

Tak for linket. Pt. rider jeg også med en ordentlig lammefætter på gjorden, men jeg synes bare ikke rigtigt det er nok.

Nu har jeg talt med en veninde, og det jeg tænker på er:

I gamle dage (læs: 80'erne:-)) kunne man få sådan nogle hvide springgjorde, der var ligesom to lange "reb" med "tråde" på tværs hele vejen rundt. De var smadder smarte med blev vidst kasseret da de kunne nive lidt. Jeg tænkte, at kunne jeg fremskaffe mig en sådan, kunne jeg klippe et par af trådene på tværs af, smække et lammeskind udenom og så have en løsning, hvor jeg ikke irriterer knolden. Er der nogen der ved, om man kan opdrive en sådan i en ridebutik, eller har en på loftet jeg kan købe?

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

80'er gjord
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 20:25

Hej Anne!

Tror måske du kan købe en i en af de butikker, der handler med klassisk rideudstyr. Synes jeg har set det engang. Der er vist en butik ude på Amager.

Hilsen Lise

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider