Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

gummimåtter i boksen?
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 10:55

Hej,

har hørt at gummi måtter i boksene er blevet mere populære, men jeg har ikke selv set nogle, der har dem.

Hvis I bruger dem, hvad koster de så, og virker de godt? Mangler hestene ikke strøelse til at varme sig, og kommer de ikke til at ligge i deres eget l***. For de suger jo ikke?

Jeg er bare lidt nysgerrig, fordi min hest tisser meget i boksen, så der er en del at muge, og det er tungt.

Lone

Vil du med ud at gå stavgang?

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

gummimåtter
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 15:42

Jeg har nu kun set måtterne blive brugt til at hænge på væggene hvis der er en der står sparke, så ødelægger den ikke sine ben.

Hingsteføl fra 3/6 06 efter Midt West Ibi-ligth og Temple wind xx/Lavallo sælges, se billede på min profil.

Sommergræs tilbudes på gode folde med meget opsyn.. DV er sagen.

0
0
Svar på denne tråd

gummimåtter
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 17:34
Jeg kender heller ik til denne brug så frygtelig meget, men kender dig nogle, der har gummimåtter som underlag (altså helt nederst i boksen) og så spåner ovenpå. Altså dvs gummimåtte + strøelse...

Så det kan nok godt blive lidt dyrt, men det er garanteret super godt!

Tror ikke bare du kan lade hesten stå på ren gummimåtte. Som du selv siger suger det jo ikke, og hesten har på ingen måde mulighed for at putte sig.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Scirrocco Ashk

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

TEAM RC
- Vi kan, vi vil, vi gør det!

- Ejer af en broget skønling (:
0
0
Svar på denne tråd

til stævnerne
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 21:46

er det vandvittigt populært at have måtter nederst i rejseboksene. mest for at isolere da hestene jo ofte er opstaldet på en mudderfold med en balle spåner med i prisen. Mange heste graver også dybe huller i sådanne stalde, her kan måtten også hjælpe.

Jeg har ikke hørt det brugt som ren måtte, men ofte under strøelse. Igen er det for at isolere og sikre at hesten ikke ligger på bar beton.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Super godt
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 22:09

Jeg har gummimåtter i mine bokse - man bruger dem dog ikke alene der skal en form for strøelse oven på til at suge væsken!

Jeg bruger spåner, jeg købte dem faktisk fordi min hoppe flyttede noget rundt på spånerne i løbet af natten og ofte lavede "hul" gennem spånelaget til fliserne i stalden... Det var jo synd for mulen at hun skulle ligge der, så jeg købte 2 måtter - de dækkede ca ½ af boksen med det resultat at hul-gravningen blev betydelig mindre.. men hun valgte altid at ligge og sove i den del af boksen hvor måtterne var Jeg var overbevist, nu står begge mine heste på måtter i deres bokse, og jeg er meget tilfreds - men et mindre strøelsesforbrug har jeg ikke mærket til.. det var jo heller ikke det jeg gik efter, målet var velvære for mine heste!

Kristina

Super wrap i små baller sælges. Velbjerget hø og spåner haves også.

Ring for pris.. Hadsten

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 22:30

Jeg fik en måtte til at lægge under halmen til min gamle hest, han gravede nemlig midten af boksen fri og lagde sig så på cementgulvet, og fik sår bag på skulderen, så han måtte have en måtte. jeg har så også brugt den (+ 2 andre) til den nye, bare for at der er det mere under.

Ellers har jeg også set dem til at hænge op hvis hesten sparker...

Hilsen Nina

(den jeg brugte var nogle aflagte fra en ko stald, men de er stadig lidt halv dyre...)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 14:01

Hvor har I købt jeres måtter henne..?

Og hvad koster de..?

Søger nemlig med lys og lygte efter en til at lægge under krybben hos mit føl, da han skraber utrolig meget når han får mad, og han har lige nu helt flade hove, øv...!!

Den nu lykkelige ejer af et super dejligt Come Back II hingsteføl :-)

HONNING fra egen avl sælges!!

Ansigtsbehandling tilbydes!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider