hejsa
torsdagen inden jul, måtte jeg ringe efter dyrlægen, da min elskede elskede hest var stok halt... hun havde "kun" 38.6 i feber.
det var samtidig planlagt at smeden skulle komme og ligge en sko på hun havde tabt... så inden dyrlægen kom, bad han smeden undersøge efter hov bylder...
der var sørme en. så hun blev smerte dækket, og BEDØVET, før de måtte pille... så der blev hul, det blødte og jeg fik noget antibiotika til hende og beskeden om at bade det i ½ time, to gange om dagen.
et par dage efter var huhn så ren gåeende, og jeg begyndte at ride igen...
i forgårs var vi så ude at tage en galop på marken, big deal???
i går morges, fik jeg et chok da jeg så hende.. hun kunne ikke gå. hun ville ikke engang flytte sig efter fodret...
så jeg ringede efter min dyrlæge, som først kunne om eftermiddagen.. så jeg ringede til en fremmed dyrlæge, som kom. og bag skoen skulle så af. men min smed stod 2 timers kørsel fra os. og isabella var bedøvet. så vi måtte have fat i en fremmed smed, som kom og tog skoen af, og skar et dybt dybt hul i min stakkels hests hov...
de turde ikke skære så dybt som det var nødvendigt. så nu er hun i behandling med antibiotike sprøjter, og salicyl syre på vat og så stoppes i bylden, og bandage omkring...
det er bare hårdt at se sin stakkels lille hest have SÅ ondt...
jeg tror jeg er nød til at få noget smertestillende til hende i morgen... hun er så plaget at hun ikke vil spise andet end hø.. og hun SKAL have hendes jern tilskud pga en sygdom...
så jeg har været ude og købe noget dyrt foder, som hun så gerne vil nappe lidt af...
suuuk hvor gør det ondt at se hende i så store smerter