Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hov byld. hulk hulk hulk
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 19:48

hejsa

torsdagen inden jul, måtte jeg ringe efter dyrlægen, da min elskede elskede hest var stok halt... hun havde "kun" 38.6 i feber.

det var samtidig planlagt at smeden skulle komme og ligge en sko på hun havde tabt... så inden dyrlægen kom, bad han smeden undersøge efter hov bylder...

der var sørme en. så hun blev smerte dækket, og BEDØVET, før de måtte pille... så der blev hul, det blødte og jeg fik noget antibiotika til hende og beskeden om at bade det i ½ time, to gange om dagen.

et par dage efter var huhn så ren gåeende, og jeg begyndte at ride igen...

i forgårs var vi så ude at tage en galop på marken, big deal???

i går morges, fik jeg et chok da jeg så hende.. hun kunne ikke gå. hun ville ikke engang flytte sig efter fodret...

så jeg ringede efter min dyrlæge, som først kunne om eftermiddagen.. så jeg ringede til en fremmed dyrlæge, som kom. og bag skoen skulle så af. men min smed stod 2 timers kørsel fra os. og isabella var bedøvet. så vi måtte have fat i en fremmed smed, som kom og tog skoen af, og skar et dybt dybt hul i min stakkels hests hov...

de turde ikke skære så dybt som det var nødvendigt. så nu er hun i behandling med antibiotike sprøjter, og salicyl syre på vat og så stoppes i bylden, og bandage omkring...

det er bare hårdt at se sin stakkels lille hest have SÅ ondt...

jeg tror jeg er nød til at få noget smertestillende til hende i morgen... hun er så plaget at hun ikke vil spise andet end hø.. og hun SKAL have hendes jern tilskud pga en sygdom...

så jeg har været ude og købe noget dyrt foder, som hun så gerne vil nappe lidt af...

suuuk hvor gør det ondt at se hende i så store smerter :-(

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 20:27

er der ingen som kan trøste mig og sige til mig at det hele ok skal gå???

for jeg er bare så ked af det :-(

0
0
Svar på denne tråd

Hovbyld
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 20:37
Det lyder ikke godt. Har selv prøvet det samme, og der måtte også bedøvelse, penicilin og bandage til, men det er heldigvis gået over.
Jeg krydser fingre for at din hest bliver god igen

Winnie & Tøsen

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

~Tøsen - Termin 9 maj 2007~

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 20:54

tak fordi du gad at skrive...

man er bare så magtes løs når det man elsker aller mest i verden har det skidt..

jeg ville tage hendes smerte når som helst hvis jeg kunne

0
0
Svar på denne tråd

hovbyld
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 23:50

Hejsa,

Jeg har samme problem som dig så jeg føler med dig...

Min hest fik en hovbyld 14 dec. fik behandling og havde boksro som dyrlægen anbefalede, men idag måtte dyrlægen komme igen og ganske rigtig hovbylden havde spredt sig i hoven, så nu står den på boksro i 2 til 3 uger :-(

held og lykke med at få bylden væk.

hilsen Majken

0
0
Svar på denne tråd

majken
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 11:44

ja det er bare rigtig træls når hov bylden kommer tilbage..

min dyrlæge siger at pga det fugtige vejr er hestens hove mere udsatte :-(

isabella kan igen gå på alle 4 ben, så idag trak jeg hende ud og stod med hende på en græs plæne.. hun er nød til at røre det raske ben, da det er mega hævet :-(

jeg hentede også noget smertestillende til hende igår, som har god virkning

0
0
Svar på denne tråd

jubiii
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 10:52
isabellas hovbyld er i nat begyndt at komme ud, godt nok i kronranden, men den kommer ud. nu er det bare spørgsmål om tid før den sprænger :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hovbyld
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 20:36
Kender godt det der med hovbyld, min hoppe har osse lige haft en. Den havde kilet sig op mellem strålen.Dyrlægen kunne ikke gør andet ind give noget smerte stillende, 2 dage efter var der stadig ikke sket noget og jeg måtte ringe igen. Denne gang blev hun bedøvet og dyrlægen forsøgte at skære den ud, men ikke med held.. Efter 4 dage kom den så ud igennem ballen,og efteret par dage var hun god som ny igen, det var ikke sjovt at se hun var skidt. Da dar var gået 14 dage blev hun halt igen... Så måtte jeg jo ha fat i dyrlægen igen... Nu havde hun så fået dobbelt sål der hvor bylden havde været... Så kom smeden og skar det væk og nu er hun ok igen... Så jeg kan godt forstille mig hvordan du må ha haft det..

Hoelgaard´s Purple glamour- alle burde ha en pinto
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 22:36

jeg har smsét med min smed idag. og min dyrlæege også.. de siger at jeg i morgen (hvis den ikke selv er sprunget ud) så skal jeg bade den i 30 minutter, og skære hul med en skarp kniv eller prikke hul med en kanyle

for når den er så stor skal det bare væk nu

0
0
Svar på denne tråd

ang hovbyld
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 22:32
den dressurpony jeg red før jeg købte min hypper havde også en hovbyld hvor han havde boksro i 14 dage hvor han blev badet i sæbevand og havde bandage omkring hoven.efter 14 dage blev han sluppet fri på fold men stadig badet i sæbevand(sæbespåner).efter kort tid var han klar igen så det kan være det kun har været at den har fået skidt i såret...held og lykke med det...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 13:07

Hej...

Nu vil jeg ikke skræmme dig for meget men... tag det alvorligt..tag det MEGET alvorligt... jeg havdet nær mistet Hugo i pga noget så simpelt som en hovbyld... Den spredte sig nemlig og gik op i hovbenet og han blev nærmest dødsdømt af min dyrlæge, men Hugo dyret var heldigvis ikke så nem at slå ud og jeg var stædig, derfor har jeg stadig min hest idag... det tog 12 måneder fra start til jeg kunne begynde at skridte ham igen... 12 måneder hvoeaf ca de 10 var med konstant udmuning og boks hest, sprøjter, badning af hoven og som om det ikke var nok fik jeg med bandagen lavet en balle trykning som blev til en balle betændelse...

Som sagt ikke for at skræmme livet helt af dig men blot for at du ikke tager for let på det... For det gjorde jeg for hurtig sko på og stoppe badning for tidligt...

Held og lykke med det, og husk kun stramme bandagen på hoven ikke oppe om ballen der skal den ligge løst...

Knus Og Krammer fra

Nickie & Hugo Boss (Vi sender jer vores varmeste tanker)

Knabstrupperen - en race i fremgang
Hugo Boss
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider