Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

askim urter
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 16:54

Hej alle.

Er der nogen af jer der bruger urter derfra? Hvad er forskellen mellem basic og vital blandingen. Altså kan godt læse mig til at indholdet er forskelligt, men har alligevel en fornemmelse af, at de ca. gør det sammen.

Og hvad er jeres generalle opfattelse af urter i foderet. virker det eller giver det bare foderet en dejlig duft?

Og er der noget man absolut ikke skal give gravide hopper, udover for meget hvidløg og mynthe.

Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Askhim..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:50

Hejsa

Jeg har nu gennem en lang periode brugt Basisblandingen til min hoppe. Det startede faktisk med at min gamle hoppe begyndte at hoste sidste vinter og derfor købte jeg den daværende imunstyrkende blanding (den svarre nu til basisblandingen, bare forbedret.) Om det var urterne eller ej ved jeg ikke men hun holdte med at hoste i løbet af 4-5 dage, jeg tror på det var urterne så derfor har jeg fortsat med at give mine heste urter om de har været i fol eller ej, det skader jo ikke.

Du kan altid skrive en email til askhim de er søde til at vejlede dig til den helt rigtige blanding.

Mvh Sabine

0
0
Svar på denne tråd

tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 12:36
Tak for svaret.

0
0
Svar på denne tråd

Beroligende urter
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 22:17

Gaston har på et tidspunkt fået Askhims beroligende urter, da han så spøgelser alle vegne. Og det hjalp!! Jeg har dog trappet ham ud af det igen, da det er på dopinglisten (der er baldrian i) og jeg jo rider stævner af og til.

KH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

urter...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 10:22

Jeg har brugt den beroligende urteblanding til min tidligere hest, og synes absolut at det tog toppen.

De andre blandinger har jeg desværre ikke erfaring med, men du kan ringe og snakke med hende, der har firmaet. Hun er enormt sød og hjælpsom og kan sikkert besvare dine spørgsmål omkring drægtige hopper og forskellen på de forskellige blandinger.

Louise

- med George Kanin og Lukas Hest

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:40

Basic blandingen til Merkur.

Det har jeg gjort al den tid jeg har haft ham pga muk.

En sommer holdt han en pause på et par måneder og han fik muk med det samme.

Så nu er det hver dag altid. Det er en nem og billig løsning i forhold til dyrlæge, sprøjter, smørremiddel mm.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Har brugt
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 21:35

Jeg har brugt urteblandingen til Hove, da min lille hoppe var forfangen sidste år, og det anbefales til heste der har været forfangne. Efter bare et halvt år så hendes hove meget pænere ud, jeg kombinerede det med urtehovfedt. Min smed er overrasket over hvor hurtigt rillerne i hendes hove gik væk.

Så jeg er sikker på at urter kan have en virkning og ikke bare dufter godt.

Mvh. Jeena.

0
0
Svar på denne tråd

Vital-mix!!!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 23:49

Jeg har brugt vital blandingen til min hest siden oktober. Det er ikke fordi jeg har haft noget problem med min hest, men det er mere for, at det skulle styre immunstystemet.

Jeg er også af den opfattelse, at heste i perioder bør have et supplement af urter, da de langt fra selv få dækket deres behov ved det de kan finde på marken.

Specielt om vinteren synes jeg det er oplagt at give et urtesupplement.

Jeg blev anbefalet vitalblandingen da den var mest velsmagende. Der er lidt flere urter i end basisblandingen. Hvilket betyder, at det kun hjælper lidt på meget. Det giver hele orgamismen et løft og virker immunstyrkende.

Vælger man en blanding med få urter, kan man arbejde mere specifik på et problem/tilstand -hoste, mv. En koncentreret blanding med få urter, bør også som regel kun gives i kortere tidsbegrænset periode.

Held og lykke med urterne!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg overvejer...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 09:58

... at bruge det til Milan. Overvejer den der "Føl og Plage". Overvejer også Sommerblandingen til sommer (selvfølgelig).

Dorthe S:

Den blanding du har brugt til din, kan man også bestille uden Baldrian. Netop fordi at det er på dopinglisten. Det står i deres katalog. Og det er da en rigtig fed ting :)

Mvh

Trine, Frosti og Mr. Milan

"En pony er et barns drøm.

En hest er den voksnes eventyr"

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 11:04

Nu har jeg fået min basis-blanding hjem. Hun var helt vild den gamle, da hun kunne lugte det på mine hænder. Så om det hjælper eller ej... det giver et løft i maden.

Er der nogen der kan overskue om det kan betale sig at købe de otte urter hver for sig og så blande dem sammen?

0
0
Svar på denne tråd

Blande urter selv
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 17:01

Det tror jeg ikke det kan!

Du jo ikke det korrekte blandingsforhold. Det er jo ikke sikkert, der er lige meget af hver urt i blandingen. Jeg ville personligt ikke begynde at eksperimentere med det.

Desuden er Ashims urter billigere end så mange andre urteblandinger!

Men du kan jo spørge ved Ashim, om hun ville anbefale selv at blande!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider