Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp mig nu er hun syg igen
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 19:21

Som nogen sikkert ved har senta været syg 2 gange med forstoppelse/gæringskolik...

Nu står hun med 40 i feber...

Normalt vil hun slet ikke lade mig tage hendes temperatur men denne gang kunne jeg uden hun tog notits :(

WHAT TO DO???

har ringet til 4 dyrelæger og alle siger vent til imorgen...NIX ikke om jeg vil... Hun vil jo INTET!!! heller ikke spise... :(

Hvad ville i gøre???

VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

du kender din
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 19:28

hest bedst og så syntes jeg du skal få en dyrelæge ud, jeg har læst dine tråde, har du lavet en gødningsprøve på hende for at se om der er sand i tarmene , dyrelægen burde ha gjort det de forrige gange !!

hvis ikke så prøv det en frysepose med vand i og opløs en knold der i hold den så 1 af hjørnerne vender ned ad , samler der sig sand i spidsen af den er det temmelig sikkert sandet der er skyld i hendes maveproblemer.

jeg ved ikke hvordan du har startet hende op på foder igen efter de sidste gange, men det er vigtigt at de startes meget langsomt op igen på krybbefodret.

se om du ikke kan få en dyrelæge ud, hvis du siger de skal så må de ikke nægte giv hende noget lunkent vand ligger hun stille så lad hende ligge til dyrelægen har været der, smider og rejser hun sig så gå med hende indtil dyrelægen kommer.

pøj pøj med hende

0
0
Svar på denne tråd

Ikke vente
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 19:29

med en hest med 40 i feber. Jeg ved, at min dyrlæge ville komme til så høj en temperatur.

Har du ringet til vagtdyrlægen?? De skal vel komme, hvis du insisterer???

God bedring med hende.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

jeg er træt
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 19:32

jeg læste det som kolik igen.

40 i feber så ville jeg insisterer på at de kommer med det vums

0
0
Svar på denne tråd

Jaaah...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 19:33

gid det var sådan her vil de vide hvad de skal ud til før de kommer og mener de det kan vente ja så har jeg bare af at acceptere dette om jeg vil eller ej...

Senta er testet mod og med alt, ingen sand i tarmene overhovedet...Fået taget blodprøve heller intet der...Foderet er det samme som altid dog har hun i 14 dage fået noget til stress i tarmene...lige lidt hjælper det hele...

HULK HULK

0
0
Svar på denne tråd

jeg har så
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 19:41

jeg selv vil kunne give hende noget finadyne og noget pasta Norodine (mener jeg det hedder) og se tiden an :(

0
0
Svar på denne tråd

de skal hvis
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 19:50

du ringer og siger hun er skidt og står med 40 i feber, så de kan bare lette der rumpetter !!

du kan få det tilskudsfoder til heste med mavesår som er stress betinget , det er rigtig godt jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder lige nu, men amistar får det i perioder.

finadyne kender jeg det er smerte stillende og feber nedsættende også, men jeg syntes det er dumt at du giver hende det i tilfælde af at det er noget der kræver behandling nu og her , for det før ikke tingene nemmere at diagnosticere så, ihvertfald vil jeg høre dyrelægen ad inden.

0
0
Svar på denne tråd

´dyrlægen må da komme
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 20:40

jeg ville ikke finde mig i det.men men min hest har lidt meget af dette-jeg fik fat i en kinisolog og hun hjalp ham inden for to timer men skulle have smærtestillende af dyrlægen,jeg gjorde dette.hesten skal helst stå op.du tager din højer hånd.ligger den stille på hans lyske-kører så hånden op og ned ca.5-8 min.så ligger du din hånd på ny på hans ryg(sådan at det passer med der hvor lysken ender)men nu kører du hånden frem og tilbage (fra hale og øre.altså frem og tilbage)også 5-8 min.derefter skifter du til den anden side på hesten...du bliver godt trætte i din arme men du skal kunne mærke hesten,måske en kan afløse dig lidt,efter ca.30 min.burde du kunne høre hvordan det suser-løber rundt inde i maven på ham-derefter skulle der gerne komme afføring.forsæt til han er ok...men han skal have noget der han hjælpe ham for smerter...

godbedring og held og lykke,

hilsen kristina fra fyn

0
0
Svar på denne tråd

forstoppelse eller gæringskolik?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 22:00

Nu har jeg ikke helt fulgt med i forrige tråde, men hvis det er forstoppelse og gæringskolik, så må der da være noget med din fodring... hvad får den at spise?

Det er jo langt bedre at forebygge end at helbrede.

Men som du står nu, så er det bare at ringe til dyrlægen og insistere. Hvis min dyrlæge havde ladet mig vente med en hest der stod med 40 i feber, så kunne han være sikker på at have mig i røret hele natten igennem OG få en kæmpe reprimande dagen efter. Jeg skal fanme ikke miste en hest på den konto. Jeg betaler jo for servicen!

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Hey Folkens
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 23:19

Senta har erhvervet sig en lungebestændelse samt yverbetændelse (Kom pludselig efter jeg var i stalden første gang og så til nu - den "ene" side at yveret er hårdt men ikke meget)

Miki- Så vidt jeg lod mig fortælle var det en blindtarmsforstoppelse som havde sat sig til gæringskolik. I de 5 år jeg har haft hende har hun ALDRIG fejlet noget - hvad det angår.

Insisterede så på en blodprøve som fortalte at hun havde 4% for mange hvide blodlegemer og lidt forhøjet muskelværdi, men dette sagde min dyrelæge kunne skyldes stress. Så hun fik denne DYYYRE kur ulcequin :)

Nu har min hest fået smertestillende og pencillin :)

VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

En anden gang Rikke
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 00:14

En anden gang Rikke, hvis din dyrlæge ikke vil komme ud, når du ringer og fortæller, at hesten har 40 i feber, så insister lige ikke... bed ham om at lette røven i en fart... (undskyld sproget) og spørg ham evt. om han har glemt, hvem det er, der betaler hans løn!

For der er jo ikke noget i vejen, når de skal skrive regningerne ud!

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

ikke kun min
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 08:38

dyrelæge ringede til 8 stk heldigvis ringede jeg til ansager og rådførte mig med det jeg havde og HELDIGVIS gik der ikke mere end 10 min og min hest livede lidt op idag kommer der en og kigger på hende :)

Såååeh mon ikke dette får en happy endning alligevel?

Ved næsten bare hvem jeg kan stole på og ikke!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider