Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

gulerødder
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 10:32
hejsa

jeg var så heldig at min mand kom hjem,men 4 sække gulerødder. (ca 25 kg i hver) ;-)

og ja hestene elsker dem,men hvordan opbevarer jeg dem best,så de holder sig.??

ligenu står de nede i min stald,temp i stalden følger meget temp der er udenfor,lige pånær fra et par grader. 8-)

HILSEN LOUISE
0
0
Svar på denne tråd

Det er fint...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 11:09
Det er et fint sted at opbevare dem. Selv har jeg også mine gulerødder stående i stalden, hvor temperaturen og følger den udenfor, og de holder sig fint :-)

Det vigtigste er, at gulerødderne ikke får frost, så fryser de nemlig til is, og bliver noget ulækkert smat når de tør igen, adr!
Så hvis du skulle støde ind i en frostperiode, så kan det være en god ide at dække gulerødderne til med f.eks. halm, så fryser de ikke så let :-)

Efterårsknus fra Tine & haflingerdyret Flicka :-D

- En af fordelene ved at være rodet er,
at man gør nye og spændende oplevelser hver dag -
Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd

Termomåtte
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 17:38
I tilfælde af frostvejr kan man også dække gulerødderne til med en termomåtte eller tæppe. Har ikke selv prøvet det, da det ikke har været aktuelt, men er blevet rådet til det af en, som havde gode erfaringer. Vil tro, at sådan en sag fås i byggemarkeder, Harald Nyborg el. lign.

Mvh Heidibr
0
0
Svar på denne tråd

gulerødder
Forfatter: 
Dato:  25-11-2003 21:23
Det med at opbevare dem i stalden er en god ide. Du må bare endelig ikke lægge dem i en spand med låg på da denne skaber kondensvand og derved ødelægger gulerødderne.

Mvh mette O
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider