Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gigt/smerter
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 09:46

Er der nogen herinde som har erfaring med en hest med gigt ??

går den med konstante smerter eller er det kun når den rides.

vi har en temmelig brugt hoppe, den har gået som elevhest i 10 år og vi købte den for 2 år siden for delvis at pensionere hende, det er gået fint med let ridning og skovture et par gange i ugen men nu er hun mere stivbenet en sædvanlig og viser tegn på halthed, hendes led klikker og jeg tror derfor det er gigt men dr.dyr skal selvfølgelig se på hende.

Jeg ville bare gerne forberede mig..er hun brugt op !!

Glædelig jul og godt nytår... DV er sagen

0
0
Svar på denne tråd

Slidgigt
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 10:56
Hej Berit.

Jeg står med en dreng på 10 år, der pludselig bare blev rigtig halt. Fik hos fru dyrlæge konstanteret slidgigt i hø. forhov.
Jeg har herefter fået anbefalet glucosamin og msm. Jeg bruger nu glucosamin alene, da Sune der sælger det sagde at det andet var unødvendigt. Desuden får han en urtekur, der skulle rense leddene for urenheder. Han løber fint omkring på folden, men er stadig uren når jeg tester ham i longen.
Men som du selv skriver så skal din dyrlæge nok lige se til hende.
0
0
Svar på denne tråd

glukosamin
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 11:02

da hun blev redet mere intensivt fik hun også glukosamin og det hjalp en del på stivheden så min første tanke var også at begynde med det igen ( det er bestilt) men egentlig halt har hun ikke været før.

nu skriver du ikke hvorlænge du har brugt glukosamin, det skal nemlig bruges længe før det begynder at virke.

Hvad giver du for et kg. der hvor du køber ?

Glædelig jul og godt nytår... DV er sagen

0
0
Svar på denne tråd

Led der klikker
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 13:56

Min hest der også er lidt ældre efterhånden er også godt stiv efterhånden som temperaturen går lidt nedad.

Han får et tilskudsfoder der skulle få ledvæsken til at blive lidt mere tyndtflydende så det nemmere smør. Desuden anbefaler dyrlægen at han holdes i gang. Han har endnu aldrig vist tegn på halthed dog og er generelt vældig kåd for tiden...

Det sker at han også har led der klikker - men det tror jeg egentlig ikke er noget problem. Har jeg selv siddet på hug længe kan mine knæ også gøre det når jeg rejser mig.

Tror umiddelbart ikke at hun er brugt op - men måske skal næste led i forhold til at gøre hendes otium så godt som muligt tages i brug. Få dig en god snak med dyrlægen og tag så en vinter af gangen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider