Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Holbarhed på wrap ?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:36

jeg har i tankerne og vil fodre med wrap eventuelt de små baller jeg har en shetter og en islænder,men ved ikke om jeg kan nå at få en balle brúgt hvor længe kan det holde sig ? mvh katrine

© Yrja og Prins ©

MERRY MERRY CHRISTMAS

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 23:25
Det kommer an på årstid (dvs temperaturen), og hvor våd wrappen er. Fra få dage og til flere uger. Har hørt helt op til 3-4 uger, når der er koldt og wrappen er meget tør.
0
0
Svar på denne tråd

Vi har før
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 11:18

fodret med wrap i bigballer...

Hvis man bare åbner det helt, og gerne ligger det på en palle, så det kan få luft på alle sider, så kan det faktisk godt holde sig i et stykke tid... (vi har jo så aldrig prøvet at det har holdt mere end 14 dage, for så var det jo spist)...

Problemet er jo, når noget af det bliver i plasticen, for så "rådner" det nemt, da det jo ikke får luft...

Zamangah

Flot jumBe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

50-60 kilos pakker
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 21:31

Det rådner ikke i plastikken hvis det er tørt nok og temperaturen er lav nok.

Vi har altid vores liggende i plastikken indtil det bruges.

Jo mindre ilt det kan få, jo længere kan det holde sig.

Det rådner faktisk en del hurtigere hvis man fx. spreder det ud på et cement-gulv, uden mulighed for luft under, ventilation og tørring.

Hvis man absolut vil sprede det ud, skal det være et sted der har mulighed for at tørre, - ellers mugner det bare i stedet for.

På nuværende årstid kan rimeligt tørt wrap godt holde sig ihvertfald 2 uger - i åben og u-udpakket tilstand udendørs.

Men så snart temperaturen bliver over de 10 grader nedsættes holdbarheden væsentligt - sandsynligvis til en uges tid.

En Ismule og en shetter spiser vel max ca 10 kilo om dagen tilsammen?

Jeg vil i så fald foreslå de små baller på 50-60 kilo, disse burde de ihvertfald godt kunne nå at spise op :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jepper
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 21:42

mange tak.

© Yrja og Prins ©

MERRY MERRY CHRISTMAS

0
0
Svar på denne tråd

14 dage
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 19:18

For et par år siden brugte jeg små rundballer på ca. 40 kg til min ene haflinger.

Når jeg tog hul på en ny balle, pakkede jeg den helt ud af plastikken og rystede den helt op til en stor bunke på gulvet, så der kunne komme luft i det. På den måde kunne den sagtens holde godt 14 dage.

Julehilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Hellere ramme rammen

end slet ikke at ramme

Haflinger Forum DK

0
0
Svar på denne tråd

små baller wrap
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 13:07

Jeg benytter (tørt) wrap til en enkelt af vore heste, og af samme grund benytter jeg også de små baller på 40-50 kg for at nå at få dem brugt inden de bliver dårlige - jeg bruger 7 kg dagl. til hesten, så der er til ca. 6 dage i sådan en lille wrap-balle i dette tilfælde - og det holder sig uden problemer, og ændrer sig ikke...men igen, jeg bruger tørt wrap...bruger man vådt wrap kan holdbarheden godt tænkes at være kortere.

.

MVH Marsil
Stald Skovvang - 8370 Hadsten
www.123hjemmeside.dk/skovvang
Skovvang ønsker alle en glædelig jul ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider