Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Indfodet hest??
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 19:25
Hej!

Har i nogen erfaring med indfodet heste...altså, er de specielt udsat for halthed...dårlige sener osv
0
0
Svar på denne tråd

Indfodet
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 21:16
Hejsa Mille.

At være indfodet giver jo en ujævn belasning i hele benet - især koderne. Det kan med tiden betyde slidgigt. Så det er meget vigtigt, at du sørger for en god skoning, som kan holde lidt på "formen" så den ikke drejer så meget. Det er også vigtigt, at hovene ikke bliver for lange, for så kan den ikke træde ordentligt over. Man kan evt. bruge 4-punkts sko. Her er tåen gjort meget kort.

Hilsen Sus
0
0
Svar på denne tråd

indfodet
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 07:51
har i de fleste tilfælde ingen betydning.
Men det vil altid afhænge af hvor meget indfodet hesten er.
På et tidspunkt var det meget moderne at beskære føl så de stod lige på forbenene når de skulle til føl show, dette gav senere en hel masse indfoede heste, som IKKE var født med skavanken.
De er nu de færreste heste som ikke enten er lidt indfodet eller fransker lidt.

punktum- punktum-komma-streg.

der findes ingen dumme mennesker !!! De er bare uintiligente.
0
0
Svar på denne tråd

kan give problemer
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 09:26
men som jytte også skriver er det sjældent. Min gamle hoppe var indadfodet, og hun går uden sko, og har ALDRIG været halt, eller haft problemer med benene... så jeg tror det som regel ikke skaber problemer, men selvfølgelig er det muligt at det kan belaste hesten.
Ha en dejlig dag ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Ret så kalkknæet
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 09:58
Nææ, jeg tror nu heller ikke det vil give problemer, og nu er jeg jo selv ret så kalkknæet (er 29 år) og har (7-9-13)aldrig haft dårlige knæ trods jeg har løbet meget og redes siden jeg var 7. Det er selvfølgelig lidt for sjov, at jeg sammenligner, men tror nu det er lidt det samme. :-D

mvh susanne
0
0
Svar på denne tråd

Både og...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2003 13:22
Jeg har haft 2 meget indfodede heste.

Den ene red jeg på i 10 år uden den var halt så meget som en dag. Den anden skulle slagtes efter 6 mdr. pga. slidgigt. Så jeg vil sige både og.....

Jeg ville ikke være bange for at købe en indfodet hest igen, hvis ellers den var ren i røntgen. Og specielt ville jeg ingen problemer have, hvis den havde været redet min 1-2 år uden at have været halt.

Og som min tidligere berider sagde, så skal en god hest være lidt indfodet:-)

Mvh. Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider