Pænt goddag :p
- Jeg har en bette Oldenborg hoppe ved navn Fie . Og som de fleste heste mennesker ved så er nogle hopper STÆDIGE , Og min er ingen undtagelse
Når hun spiser i sin boks . (for det meste er det når det drejer sig om hendes mad og hø) Så blir hun sur, stresser, sparker og nærmest kaster sig truende mod nabo hesten . Jeg må indrømme at jeg ikke har set en hest opføre sig så agressivt før (min pony er ellers også slem til et vise at det er hendes mad ved forringstid) Idag hoppede Fie nærmest op ad muren til naboen da hun havde fået mad. Og jeg tænkte . "nej nu kan det være nok" hun ka jo komme tilskade :/ Så jeg hang et dækken op mellem de 2 heste, nede i den ende hvor krybberne er så hun ikke kunne se den anden hest. I den næste halve time efter, hvor jeg var der, havde hun spist sin mad færdig stille og roligt , jeg havde givet hende roepiller efter og hø (lagt i samme ende som krybben), og hun flippede ikke ud resten af tiden jeg var der 
(det skal siges at hun ikke ligger øverst i herakiet på folden, så boksen er jo ligesom hendes "slot"
)
Nu er mit spørgsmål så:
Hvad er efter jeres mening bedst, at hesten stresser ved fodrings tid,(og det vil sige ca. 4 gange dagligt hun får noget hun føler hun skal "passe på", så som hø, halm, roepiller og alm fuldfoder), ELler at man hænger nogle tæpper op som gør at hun ikke kan se nabo hesten??
Min mening er , at det er bedst at hun ikke stresser så hun eks. ikke sluger maden . Kunne jeg ikke hænge noget op som det sidste jeg gør inden jeg tager fra stalden (altså så det hænger der ved fodringstid samme aften og næste morgen) Og så tage det ned som det første jeg gør, så hun ikke konstant er "isuleret", når hun så kommer ind fra fold
??
Er intereseret i at høre folks mening, det skader jo ikke med råd:)