Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

dækken på eller ind
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 09:10

min hoppe har lige været 5 uger til stationsafprøvning og derfor ikke været ude i den periode.. hun har derfor ikke så meget pels som mine andre heste..

igår da jeg tog hestene ind frøs hun, men ingen af de andre var kolde..

derfor står jeg nu med følgende overvejelse:

skal jeg give hende dækken på de dage de regner OG blæser

eller

skal jeg bare lukke hende ind et par timer før de andre..

hun kan godt stå alene i stalden et par timer uden problemer..

og jeg ønsker netop at hun skal sætte pels da min kommende ridning ikke bliver hård og måske stopper helt inden foråret pga. graviditet..

jeg har regndækner så det burde jo ikke være det store problem.. men så sætter hun jo ikke nogen pels..

hvad vil i gøre...

0
0
Svar på denne tråd

Regndækken eller ej...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 13:35

Hej Lene

Tillykke med "omstændighederne"!!!

Hvis jeg var dig, ville jeg vænne min hest gradvis til at komme ud, så den sætter pels. Så er du også fri for "dækken af" og "dækken på" -

Iøvrigt tillykke med dit "R" - det var flot!!!

Hilsen Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Regndækken
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 13:38

Du kunne jo nøjes med at give hende et regndækken uden foer på, de dage hvor de lover regn og blæst, da det somregel er den vejrkombination der giver kolde heste.

Min ene hoppe har for føste gang i sit liv haft en let kuldekolik, hun er 5 år og har aldrig gået med dækken før, men efter den gang kolik får hun nu regndækken på, på regn/blæst dagene, da det også var dette vej der gav hende problemet.

Hun lægger stadig pels, hun får bare lidt hjælp til at holde sig tør, på de rigtigt våde dage.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Regndækken
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 17:12

Mine heste får regndækken på når det regner og blæser, da der ikke er nogen steder med læ på folden + at jeg gerne vil have dem på fold så lang tid som muligt hver dag (8.00-21.30). De har ikke haft problem med at sætte pels, men de er også opstaldet i en stor lade, hvor der kan være ret koldt om natten.

Det er jo normalt ikke mange dage om året det drejer sig om.

Ja, jeg er blevet stor tilhænger af regndækkener , selvom jeg bestemt ikke er til dækkenheste ellers.

MVH STELZNER.

Mine hoppernes fortid og afstamning efterlyses

Charell, araber: www.heste-nettet.dk/fo...348/97348/

Roselina, welsh cob: www.heste-nettet.dk/fo...336/97336/

0
0
Svar på denne tråd

jeg takker
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 14:13

jeg tror at jeg de dage hvor det er helt slemt.. f.eks idag lukker hende ind tidligere... også har jeg stadig dækkenet i bagtanken.. på alm dage hvor det regner med byer er der ikke problemer..

Lillan.. takker mange gange..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider