Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 21:17

nu er det sådan at jeg rider en hest som en handicappet dame ejer, og ejeren er blevet træt af at købe vinterdækken til hesten, fordi at hun altid får ødelagt dem på en eller anden måde. ejeren har et dækken der hjemme til hende men hun vil ikke have at hesten bruger det da hun er bange for at heste ødelægger det igen( det forstår jeg godt) men det er sådan at hesten INGEN vinterpels får, og hun plejer at stå med dækken om vinteren, så jeg har lidt ondt af den for hvad nu hvis den fryser?? jeg har kigget på den på folden og den ser ikke ud til at fryse men den er dog blevet forkølet.

så her kommer spørgsmålet: er det synd for den og skal jeg skære igennem for ejeren og sige at hun må give sig eller skal jeg bare lade den stå uden?

0
0
Svar på denne tråd

ville sige
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 21:32
til hende at hun skal give den dækken på , vis at den er blevet forkølet vad vil hun med dæknet vis hendes hest ik skal have det på bruge det som dyne ,så må hun da bare give den et gammelt et på , hun får da os bare en dyrlæge regning vis at den bliver syg .

nille bulldog
0
0
Svar på denne tråd

Det kan godt godt uden dækken
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 22:29

Det kan godt gå at lade hesten gå uden dækken. Men på visse betingelser.

• Den skal have gået udenfor siden sommer u/dækken
  • Den skal have rigeligt med foder og være i god huld
  • Er det en alm hest skal den ikke være gammel, da det kan gøre at den kommer lettere til at fryse
  • Den skal have mulighed for at komme i ly for blæst og regn
  • Den kan godt gå uden dækken om dagen og stå i stalden om natten (løsdrift ikke nødvendigt men kan lade sig gøre)

Den bør ikke fryse endnu med de temp vi har for tiden, med mindre den er klippet. Men når der kommer 24 timers frost skal du være OBS på den. Rejser den pelsen er det for at isolerer mere. Ryster den fryser den. Taber den sig meget bruger den energi på at holde varmen.

.

Min frederiksborg blanding på 15 med alm pels går i løsdrift uden dækken. Hun spiser dog pænt for at holde god huld, så overvejer at prøve med dækken når vi får rigtig vinter.

.

Vh Lena

Jo mere man ved

jo mere ved man at man ikke ved

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider