Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

rugbrød
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 12:22

Hej Vi er så heldig at der er en bager der har hest hos os og som tager brød med ud til hestene. Så får de lidt af det med i fodret. Men så kom jeg til at tænke på at jeg synes at have hørt at heste kun må få tørt rugbrød. Er der nogen der ved om det er rigtigt og hvorfor.

glæder mig til at høre fra jer.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 12:37

Grunden til at man har som hovedregel at hesten skal have tørt rugbrød er, at nogen påstår det kan gære nede i maven på dem.

Dog kender jeg til flere stalde, hvor hestene får bagerbrød hver dag, de får også wienerbrød (det kan man jo så diskutere hvor smart det er, men de kan lide det)

Og så længe hestene ikke begynder at få spiserørsforstoppelser eller at de får tynd mave som indikator for at mavetarmfloraen har det skidt, så synes jeg ikke du skal være så bekymret. Det er da en fed aftale at få med sådan en bager der.

Foderplaner udarbejdes specielt til din hest, med hensyntagen til specielle behov!

Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 17:06
jeg har aldrig givet mine heste tørt rugbrød... bare det ikk er mugent så er det fint... min har aldrig haft forstoppelse... han får lidt engang imellem som en snak i hans foder...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider