Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ingen hø/wrap/insilage
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 21:20

Da min hest er allergier og kan ikke tåle div græs produkter som hø,wrap, frøgræs og insilage og heller ikke Grass-O fra Greenpower.

Men plejer at bruge Hartog Lucerne men der står i den nye beskrivelse :

At Hartog lucerne er ikke velegnet til ældre heste pga høj protein..

Min hoppe er 18 år og i fol.

Hun får til dagligt Sixteen plus, roepiller og halm. Hun er pæn rund hvis man kan sige det på en pæn måde. Halm fungere hun fint på og har gjort det i mange år. Men plejer at putte luceren i.

Er der noget tilsvarende til lucernen?

Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Århus kontakt for mere info.

Rideudstyr sælges. Skriv for mere info.

Medlem af DÅHM.:-D

0
0
Svar på denne tråd

Du kan sagtens bruge lucerne
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 11:19
men det var en god ide med en foderplan.

HVIS hun får for meget protein så lugter boksen MEGET af ammomiak og hun vil drikke enormt meget for at udskille det, så du kan roligt fortsætte med lucerne og så holde øje med

* ammoniaklugt
* vandindtag og tisse-mængde

Drægtigheden tager også sit...

Min ene + 20 årige får "for meget" protein men det SKAL hun have af psykiske årsager.15 kg wrap, 300 g skummetmælkspulver, 300 g sojaskrå, roepiller og lidt lucerne...

Den anden +20 årige kan ikke klare så meget protein, så drikker og tisser hun alt for meget...så hun får roepiller og halvt frøgræs, halvt wrap.

Eva

Sorø:Boks ledig fra nytår.Ridehus, bane, tæt ved skov, super folde. Masser af grovfoder, også på foldene.
Undervisning med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk
0
0
Svar på denne tråd

hippolyt
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 14:47
hippolyt har nogle piller der er lavet af hø, og kan erstatte hø

hesten tager mig, som jeg er, men bedømmer mig, ud fra, hvad jeg gør. "vi passerer altid fiaskoer på vores vej mod succes"

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 23:54

Jeg har selvfølgelig foder plan til hende som er udregnet proff. Men der indgår lucernen ikke da de ikke kan forstå hun ikke kan tåle græs produkter. Så derfor kan den ikke regnes 100% ud af dem. Men det er jo en anden historie.

Men der er uenigehed om det er godt for hende eller ikke.

Hun fejler ikke andet end det der allergi. Sindsmæssigt er hun heller ikke som en 18 årig. Frisk og frejdig så længe hun ikke får "græs" produkter så hoster hun lungerne ud og bliver skidt tilpas.

Chrisser... Det vil jeg kigge på/prøve når jeg skal købe foder om et par dage.

Jeg har næsten prøvet alt. Dog ikke dette. Men det prøver vi så nu for jeg vil for alt i verden gerne give min hest noget andet stråfoder men det nytter jo ikke noget når hun ikke kan tåle det "alm" som mine andre heste får- og kan hun ikke tåle det ja så kan de andre få resterne som de plejer.

0
0
Svar på denne tråd

Der er også den mulighed
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 20:22

At give hende grønpiller der opblødes i vand.

Hun har nu brug for protein, hun er i fol!!! Og 18 år er altså ikke nødvendigvis gammel gammel...

Når hun først har folet er der først virkelig brug for protein til føllet. Der må du bare ikke spare...

Få lavet en ny foderplan... Det lyder ikke somom der har været forståelse af de problemer du har. Og at de hest nok er ældre, men at der bare lige er den finte...hun er i fol...

0
0
Svar på denne tråd

Neizse...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 23:18

Hun får roepiller nu ved siden af sit daglige foder af sixteen plus.

Men grønpiller kunne være en mulighed måske?

Kender det ikke, men har selvfølgelig hørt om det.

Hun mangler pt ikke huld.

Jeg sparer ALDRIG på mit foder.

Ja det er møg irriterende at de ikke kan acceptere hun ikke kan tåle det. Jeg har snart haft hende i 16 år så jeg vil jo mene jeg ved bedst og vi har prøvet det meste af stråfoder og mange forskellige kvaliteter.. folk bliver fornærmet når de siger at det er verdens bedste kvalitet men det hjælper lige meget, hun hoster typisk efter et par dage og en hel uge efter man stopper med det.

Men hvor meget giver de grønpiller kontra alm wrap/hø?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider