Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min pony sveder
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 00:10

Jeg har en gammel pony, som er begyndt at svede når han er lukket inde i boksen til spisetid.

Hestene går løsdrift, men er lukket inde mens de spiser.

1.Jeg er i tvivl om han sveder pga. den varme vinter. (han har tyk pels)

2.Eller om det er panik.(Han er ikke så glad for at være lukket inde)

3.Eller om det er foderet der får ham til at svede (Han er sat en del op i foder, da han var for tynd)

Da jeg jo læser og lærer en masse herinde på HN (Jeg har kun haft heste i et år)er jeg blevet helt nervøs for kolik og forfangenhed og vil gerne vide hvilke tegn man skal se efter.

Hvis der er nogen der har et bud, så skriv endelig.

V.h. Sascha

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 08:02

Jeg tror ikke, du skal være så bekymret. Vores fjordhest sveder også, når han er inde for tiden. Jeg tror, det er den tykke pels og varmegraderne, der gør det.

Det kan selvfølgelig forstærkes af at din hest så ikke kan lide at være lukket inde.

Hvis den var forfangen vil den højst sandsynlig være halt på forbenene og ikke særlig villig til at bevæge sig.

Ved kolik er de første symptomer, at hesten kigger om efter maven og evt. slår op under sig. Senere begynder den at smide sig mv..

Heste kan opbygge forstopelse gennem en periode. Det kan ses ved at hesten ligger mere ned og måske er mere sløv end normalt.

Nu er jeg jo ikke dyrlæge så hvis du synes, der er noget galt må du jo kontakte en dyrlæge.

Hestemalerier på Galleri Sandal

Nye hestemalerier er lagt ind d 27/9 - 2006

www.sitecenter.dk/familiensommersko

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 11:26

Tak for svaret.

Det var dejligt at høre at det ikke kun er ham der sveder.

Han er ellers ved godt mod og der er vist ,som du siger, ingen grund til bekymring.

Jeg er glad for at du har givet mig nogle retningslinier at se efter, for når man læser alle de ting der kan ske med hestene, så er det næsten et under at de stadig lever.

Venlig Hilsen

Sascha

0
0
Svar på denne tråd

samme problem
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 11:34

Jeg har også en fjordhest der sveder i stalden. jeg har kun haft heste i nogle måneder og blev også lidt bekymret. Jeg fandt ud af at stalddøren skulle være helt åben om natten, så det må være den varme vinter.

Heste Vrinsk Britt, Hector og `Flax
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider