|
|
|
|
| Mad ;D hehe |
|
|
Star: Hø, Spillers Senior Conditioning Mix, roepiller, gulerødder, hvidløg, elektrolytter og gærkultur. Boy: Wrap, Cool Mix fra Spillers, roepiller, gulerødder og hvidløg.
-carina- med Dunja, Boy & Star Mange ting til salg, se min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Bissen får varmenrhandlet majs, olie, hø, wrap, sliksten og Trave E. Tror ikke der var mere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg har ændret lidt |
|
|
på foderplanen, så nu hedder det: Om dagen : Kanoa, frederiksborg på vedligehold, ca 600 kg. 600 gram roepiller, 300 gram Hartog lucernemix, 600 gram HesteSpark. (Møllerens) 1 pump BlueHors FeedComplex. Ca 10 kg wrap. Alt det byghalm han kan spise. Maddy, shetlænder ca 200 kg (???) 100 gram roepiller, 450 gram Leisuremix, 150 gram Hartog lucernemix, 3-4 kg wrap. Alt det byghalm hun kan spise. Krybbefoder fordelt på 3 fodringer, wrappen på 2 fodringer.
Hilsen Christina Smil, det varmer...
Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han får... |
|
|
Tim han får: havre og FohlenGold fra St. hippolyt (til sammen 3-4 kg pr. dag) + alt det hø han kan æde 
• • Venlig hilsen Simone /\/ Nu med Tim • • •R.I.P Super Boy• •Sov sødt•
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har lige pt. 7 heste |
|
|
Straumur: fordelt i 3 3Kg Roepiller opblødt 1kg D&H Ice power ½kg D&H Leisure mix ½kg lucerne fra Vide bæk 60gram vitamin imun fra Havens Elektrolytter fra Havens Olie koldpresset ca.2 dl Alt det hø han orker at spise Resten af banden: Brúsi Stjerni Narnia Ásdis Rúm Fridmar får olie+vitamin imun Havens 1kg Roepiller ½kg mix af lucerne/kornblanding/olie/ Urte/mineral fra Havens Gulerødder Hø/halm efter ædelyst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder... |
| Forfatter:  |
Lilar |
| Dato:  |
01-12-2006 00:40 |
|
Min plag får: Hø (8 kg pr dag), Hors Balance, roepiller, olie, salt, hvidløg og olie. Og så får han ca. 2 kg gulerødder pr dag sammen med foderet. Overvejer dog at skifte Hors Balance ud med Salvimin Grøn, lucerne og evt. grønpiller. Vil gerne give ham lidt længere tyggetid. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min fodring... |
|
|
Jeg har tre heste lige pt: Fjodor på 27, foldbums: Fase III Roepiller Wrap Bob på 7, konkurrencehest: RC Leisure mix Roepiller Wrap Donna på 8, hyggehest: RC Leisure mix Roepiller Wrap
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine ... |
|
|
mine plag får 1,5 kg. Fiber Lux Basic 1,5 kg. Havre Hvidløg Hø ad lib. Unghesten får 1 kg. Fiber Lux Basic 2 kg. Havre Hvidløg Hø ad lib. De var det 
Hilsen Mette Med Korsvangs Salina og Luna Sælges: Stübben springunderlag, grøn. Eskadron Flexisoft Cross Country gamacher til forben str. Full Kyra K vinterjakke str. small Luksusseng m. pocketfjedre 180x200
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine får |
|
|
Jeg har fjordheste og haflinger, de får 200 g lucerne 100 g TM mysli kraft 45 g Salvimin Grøn 5 kg Hø Halm efter ædelyst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lilar... |
|
|
Jeg ser du overvejer at skifte til grønpiller. Tør man spørge hvorfor? Jeg skiftede selv fra roepiller til grønpiller til min fjordhest. Har du (eller nogen anden her) forstand på at sætte en foderplan sammen? mvh Carter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine får |
|
|
Mine får: Valset havre(kun lidt om morgenen) RC roepiller Hø eller wrap Hoppen og føllet får desuden lidt lucerne grønpiller. hov glemte at de får gulerødder, når de kommer ind om aftenen.
Mvh Rikke Islænderbl. søger voksenrytter. se mere på præsentation, i 4200 området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
Michelle hansen |
01-12-2006 10:22 |
|
Min hyp får Roe piller-Hørfrø-vitaminer og heste godbidder 
Hilsen Michelle Juul Hansen & Bolette Ladager
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min hoppe på 153 cm får følgende: 1 kg. Videbæk's fiberblanding (fuldfoder) 4 kg wrap 1-1½ kg gulerødder Og så går hun på fold dagen lang, hvor der er græs året rundt.
Sascha & Sani Cheval Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riga får |
Salta |
01-12-2006 11:55 |
|
Riga får: Hel havre/valset byg Lucerne Salvimin Grøn Rapsolie Salt Gulerødder Elektrolytter (de dage hun har svedt) Wrap
Mvh Christina og Riga Medlem af SAK og D.Å.H.M
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine får |
|
|
Wrap i store mængder +Grønhø (til dem der ikke tåler wrap i store mængder) Havre Regulator Complete Rapsolie B-kompleks fra Stormøllen Elektrolytter (når svedig efter arbejde)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine får |
|
|
på en dag får mine 2 kg havre hel 500 gram lucerne 200 gram soyaskrå 1 dl rapsolie 150 gram travo E ekstra 10 gram kalk det var det.. de er 3 ½ år.
Opstaldning tilbydes: I ny stald. Bokse 3*4 meter. Fold hver dag i lyse timer. Kom og kig og få en snak om, hvad jeg kan tilbyde netop din hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De får dette... |
|
|
Mine får: Tjørnhøj mølle, müsli team Lucerne Alfalfa, Green power Gulerødder Alt det hø de kan æde...
Annemarie (Laura & Emma, 20/7-06) IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine får... |
bimboe |
01-12-2006 14:53 |
|
Freja, drægtig: 12-15 kg wrap 400 g roepiller 200 g soyaskrå 400 g RC 1 dl olie samt gulerødder Pricy, vedligehold: 4-5 kg wrap 2 kg gulerødder 150 g RC Ticco, vedligehold: 4-5 kg wrap 200 g roepiller 100 g RC samt gulerødder Tine
En rigtig hest er en oldenborg. Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som noget nyt |
Illum |
01-12-2006 15:30 |
|
Ingenting, det spare på pungen og noget så gevaldigt på udmugning og møding 
Er du en af de "små" mennesker der bare skal påpege mine stavefejl, så forstå dette, det nytter ikke noget. Jeg har dog opfattelsen af at selv "små" mennesker forstår hvad jeg skriver!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
På hvert måltid får min hyp: 3 kg. havre, valset byg og majs blandet sammen. ½ liter tjørnemølle et eller andet fis. Travo E (i aftensmad) Roepiller Derudover får hun 6 kg wrap og 4 kg. hø.
Mvh. Rikke med Escape Dance & Excellent Dream DM Stald DM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min 1½ års plag |
|
|
Rocky får Pavo Veulenbrock (eller hvordan det nu staves), hvidløg, gulerødder og hø/wrap (wrap på fold, hø i boksen). Hestene på gården står ude fra ca 7 morgen og til 17-18 om aftenen. Derudover ryger der godt med diverse æbler og appelsiner ned.  -Ida
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestemad |
Anders Kristiansen |
01-12-2006 21:58 |
|
min hyp får dagligt: havre Roepiller Lucerne Regulator Complete Olie Hø Fordelt over 3 måltider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder tam tam |
|
|
Min hyps foder pr. måltid (morgen & aften) Hoppe 6 år, konkurrence/hygge hest 163 stang.. 1½ l. Islænder müsli TM 1 l. Leisure mix 1 l. Lucerne tre skeer hvidløg en ske elektrolyt (når hun har svedt) Frokost: 1 l. lucerne ½ l. leisure mix og gulerødder. Hvad gør roepiller og grønpiller, fordele ulemper ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| essentia |
|
|
essentia er 4 år gammel og 173 i stg bliver 5 til febuar..
hun spiser pr gang.
500 Gram vidbæk - fuldfoder. 200 Gram rød fibermix. 200 Gram valset byg. 300 Gram Fiber Lux. 1 Kg Gullerrøder.. Snart Soya olie- hvidløg.
10-16 Kg Wrap.
Fodret er pr måltid hun spiser kun morgen og aften, til middag får hun ekstre luserne med gullerrøder...
Gulløvs Gaya DV 845 Fundet er i ENGLAND!! Sælg aldrig til en heste-handler !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
hø, natur müsli fra st. hippolyt, havre (men går snart over til sort havre), roepiller, lucerne, hvidløg, hørfrø, gulerødder, salt, cobber tilskud, equimun, irish mash og electrolytter... de 3 sidste ting er ikk hver dag...
En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt.... Søger part til min unghest på 4... Søger Wintec Spring sadel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carter |
Lilar |
08-12-2006 13:41 |
|
Ang. grønpiller så overvejer jeg dem, fordi de tilfører protein til foderplanen, og såfremt jeg skifter til fx Salvimin Grøn, så skal min hest have tilført ekstra proteiner (han er en plag på 21 måneder og har behov for en del protein). Samtidig har jeg hørt meget godt om grønpiller, og de skulle være gode til heste med tendens til dårlig mave - hvilket min har. Det skulle ikke være i stedet for roepiller, men sammen med. Du kan få lavet en foderplan ret billigt på www.foderplan.dk Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HIPPOLYT |
Louise -nu med Wonder |
09-12-2006 11:16 |
|
Min skønne haffer får om dagen: 600g natur müsli fra hippolyt 300g havre (ca 200g mash fra hippolyt til natmad) gulerødder, wrap, halm og lidt hø...
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + LOUISE Jeg savner dig Bjarke, du vil altid have en plads i mit hjerte! DEN LYKKELIGE EJER AF WONDER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine tre |
|
|
- får roepiller, wrap/hø ad libitum, sliksten, vitamin/mineralbla. Og så er de i løsdrift, hvor der stadig er masser af dejligt med hø. Helle
Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!Medlem af DÅHM-sønderjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yes yes |
|
|
Min hoppe på 6 år, ca. 500 kg, i løsdrift og på vedligehold får: Wrap ad libitum St hippolyt naturmusli 500 gr. (i træning 600-700 gr.) gulerødder "nippehalm" Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad ville i give |
|
|
en 3 1/2 årig endnu ikke tilredet paint, på 425 kg ca, der får 8 kg hø dagligt? Det er lige meget havd den krukke får, så holder han ikke hult. Og der skulle altså ikke være orm el andet at tag i betragtning... men jeg er ved at blive sindssyg efterhånden.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine to hypper |
|
|
Nikita 8 år: - salut - havre - fiberlux basic - hvidløg - olie - wrap - hø - gulerødder Jackpot 7 mdr.: - Suregrow - Lucerne grønpiller - hvedeklid - olie - wrap Foderplaner er lavet af www.foderplan.dk og de trives begge glimrende på disse 
Pletter eller broget - det jo skønt at se på  Mine heste - Nikita & Jackpot!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine får |
|
|
Begge American Quarter Horses, påbegyndt tilridning.
Nutri Star fra hippolyt ( specielt til western heste) Irish Mash Gulerødder Masser af god kvalitets Wrap
når føllene komemr hjem skal de har fohlengold fra hippolyt+ valset havre+sort havre. og self masser af god wrap.
Det fungerer kanon for mine heste.
Hilsen Christina American Quarter Horses for life
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder... |
|
|
Silas: Roepiller Sixteen Plus Salut Hø Greenpower Lucerne eller Grass Andrea: Det samme + Hestemix, hvori der er havre, majs og melasse Valset byg Phoenix: Hestemix Valset byg Wrap
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fila får... |
Theresa Pedersen |
10-12-2006 16:14 |
|
foder med dangro hestekraft, byg, racing mineral og hø... og det trives hun godt på...
Elsker Min dejlige drømme hest! Ma Fila Noir. dejlig rotweither tæve søger nyt hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine får ::: |
Henriette Pedersen |
10-12-2006 20:04 |
|
Mine får: Roepiller Havre Soja strå Racing mineral Gulerødder Wraphø Og når jeg har det også hvidløg. Men pt har jeg ikke fået det købt. Men plejer at bruge det hver vinter... MVH Henriette
Oldenborger er en dejlig og køn hest. Nu med min oldenborg Charkant Og New Forest/Araber Bl. Miss Hope
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min får |
|
|
... 100 g. Travo E sport 0,5 kg. gulerødder 3,5 kg. hø 3,5 kg. wrap 1 måleske hvidløg mvh. Jeena
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foderplan |
|
|
Min får Hø ad libitum havre Eggersmann müsli Eggersmann Vitaminbricks Eggersmann vital/seniormix eller EquiChamp Lucerne hvidløg gulerødder Elektrolytter 2 x ugentligt Eggersmann Irish Mash Jeg fodrer 3x dgl. kører en kur E-selenmix og B-vitamin ind imellem samt til tider også en MagMix...
Foderplaner udarbejdes specielt til din hest, med hensyntagen til specielle behov! Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Icelandic Power |
|
|
Luna, connemarahoppe på 450 kg, vedligehold 600 g Icelandic power 100 g chaff æble gulerødder 6 kg hø
Opstaldning i Kolding V tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min plag... |
Maigon |
12-12-2006 21:12 |
|
Min plag hun får: 1,7kg Junior mix fra cavalor pr. måltid. Hvidløg Gulerødder Alt det hø hun kan æde, samt alt det halm hun kan æde:)
En rigtig hest er en DANSK VARMBLOD 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foderplan/grøn- og roepiller |
|
|
Lene Lyngsie, Hornsyld Købmandsgård laver foderplaner gratis.hestefoder@yahoo.dk Hun har en gigantisk tålmodighed (det ved jeg af erfaring ). Og hun er åben for alle de skøre meninger man på forhånd har om fodring af hestene... Vh, Lene.
 AT VOVE ER AT MISTE FODFÆSTE EN KORT STUND -IKKE AT VOVE ER AT MISTE SIG SELV 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|