Ja jeg synes altså at du skal få afdækket hvad det er. Hvis ikke hesten har for vane at sparke i væggen (må da kunne ses eller hørers af dem der dagligt har opsyn med hestene) ja så må årsagen jo være noget andet.
Har man prøvet at lokalbedøve benet nedefra og opefter for at se hvornår hesten så holder op med at halte? På den måde kan man ofte få fastslået hvor problemet sidder hvis røngten og ultralyd ikke viser noget.!
Synes at de andres råd med at opsøge en dyrlæge der er ekspert i benproblemer lyder fornuftigt.
Jeg ved godt det er dyrt med alle de dyrlægeregninger, men når man har anskaffet sig et dyr uanset hund/kat/hest el. andet, ja så har man jo også påtaget sig ansvaret for dets sundhed og trivsel. Så hvis hesten regelmæssigt bliver halt, ja så mener jeg altså at du bliver nød til at ofre de penge der skal til for at få afdækket problemet.
Alternativt er jo selvfølgelig at du sælger hesten til meget billige penge (slagtepris) til en der vil tage risikoen og selv finde ud af hvad der er galt med benet.
Anden udvej er jo selvfølgelig også at slagte den selv!
Men i min verden er de to sidste muligheder god nok udelukket så længe problemet ikke er afdækket. Den form for løsning af et halthedsproblem er altså for nemt. Bruger man den udvej når man har hest, ja så kan man ende med at få mange hesteliv på samvittigheden inden man selv sætter træskoene.!
LOJ