Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vinterdækken - hvornår??
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 13:57
Hej alle sammen,

Jeg har lige et spørgsmål om, hvornår det er forsvarligt at give hesten vinterdækken på, da jeg har fået mange forskellige meldinger ?:-)

Jeg købte ny hest for 4 måneder siden og han var MEGET udmagret... Jeg arbejder stadig på sagen på trods af at jeg har fået lavet foderplan er han stadig rimelig tynd (det skal lige tilføjes at han er en unghest på 3½) og jeg har så fået afvide at det ville være en god idé at give ham vinterdækken på så han ikke bruger energi på at holde sig varm men andre siger at det er for tidligt ?:-)

Mit vinterdækken er et thermodækken der er vind- og vandtæt samt åndbart...

Hvad ville I råde mig til at gøre - give ham det på nu eller vente i så fald hvornår skal jeg så give ham det på? 8-)

Håber at I gider hjælpe og gerne flere besvarelser :-)

Nogle gange sker der ting som man alligevel ikke kan gøre noget ved - så hvorfor tage sig af det! >o<
0
0
Svar på denne tråd

vinterdækken
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 14:09

Hvor meget vinterpels har han nu? Er han vant til at gå med vinterdækken?

Hvor tykt er det dækken du har, for hvis det er et tyndt et så kan han ikke holde varme når det bliver rigtig vinter!

Jo mere vinterpels jo tyndere dækken.

0
0
Svar på denne tråd

Han har..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 14:28
... lidt vinterpels men ikke voldsomt meget?

Det er et rimeligt tykt dækken, det er også derfor at jeg er i tvivl om, han skal have det på nu - jeg mener selv at jeg skal vente indtil det bliver omkring frysepunktet om dagen - men jeg ville gerne hører nogle andre meninger eller om der er nogle der har samme mening som jeg ?:-)

Nogle gange sker der ting som man alligevel ikke kan gøre noget ved - så hvorfor tage sig af det! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Jah, jeg
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 14:42
har også hørt den med at man skal vente med vinterdækkenet til det bliver frostgrader om dagen, for ellers fryser hesten.
På trods af dette har min hest gået med vinterdækken siden slutningen af oktober! - For når man tænker over det, hvor mange dage har vi så med frost om dagen her i danmark? Ikke så særligt mange vel?
Så som jeg ser det, så lader man sin hest fryse med et tyndt dækken i de mange måneder hvor temperaturen er 5-6 grader om dagen, hvis man venter med vinterdækkenet.
Giver man vinterdækken på, nu så har den det dejligt varmt, og jeg tror altså ikke den kommer til at fryse hvis det bliver frost om dagen, på et senere tidspunkt i løbet af vinteren!!
Jeg bruger jo også min vinterfrakke nu, og fryser ikke mere af den grund, når det bliver koldere.
Tjaeh, det er altså bare min mening,
Mvh, Pajken
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 17:04
Min har fået på, sammen med alle de andre i vores stald, men de har jo også gået med overgangsdækken før...
Men min hest sætter heller ikke en ordentlig pels, hvis hest kan gå uden dækken er det jo klart det bedste og sundste for hesten.

Mange venlige hilsner

Maria
0
0
Svar på denne tråd

Vinterdækken
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 07:46
Jeg ville nok give den dækken på nu. Specielt når du skriver at den er for tynd. Vi havde en fuldblodshoppe for et par år siden og vi kunne helt klart se forskel på huldet om hun havde dækken på eller ikke.
M.v.h. Charlotte

Opdræt af dressurheste af hannoveransk afstamning Stutteri Lund
0
0
Svar på denne tråd

Nu.....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 09:40
Bare på med dækkenet nu. Hvis den ikke har så meget vinterpels, skulle det nok kunne gå - ellers kan du se at den sveder..
Jeg har også en hest, der har lidt svært ved at holde huld, og der hjælper dækkenet godt, så ikke al energien går til varmeproduktion. Han har også fået vinterdækken på for nogle uger siden. Jeg tror bestemt ikke på, at de kommer til at fryse, når det bliver frostvejr. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet.

Mvh Heidibr
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 09:43
...for jeres meninger - det var virkelig nogle jeg kunne bruge og jeg vil straks give mulen dækken på :-)

0
0
Svar på denne tråd

Har du ..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 11:15
...ikke mulighed for at lægge et tyndere overgangsdækken på, indtil der begynder at komme frostgrader.

Hvis ikke, så syntes jeg du skal lægge dækkenet på nu. Når det så bliver koldere, så skal han nok selv regulere med pelsen, og så har han forhåbentlig bedre huld, så han bedre kan regulere sin pels selv.

Helena :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider