Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp pony skriger :-(
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 20:53

Jeg har for en måneds tid siden fået en ny hest og pony i stalden. De er blevet vel modtaget af de andre heste og ikke noget ballade der. Hun er en ganske stille og rolig pony på ca 22-23 år som egentlig ser ud til at trives fint. Når hun kommer på stald om aftenen starter fænomenet med at skrige og sparke bag ud. Ejeren har aldrig set det før. Vi fik for 3 dage side dyrlægen ud sent om aftenen og han konkluderede at hun havde hård mave, gav hende smertestillende og noget olie da han mente at hendes afføring var meget klistret (kunne jeg ikke se), men hun har så fået hø og gulerødder siden og en smule foder, men men men det fortsætter, jeg kan se på vores kamera at hun løfter halen når det sker, som om at hun har ondt (men når man står hos hende er der ikke noget at se). Nu startede det igen her for ca 1 time siden og jeg løber selvfølgelig derover (for den anden dag smadrede hun boksen) og så stoppede igen, men pludselig mens jeg stod der skreg hun. Jeg er på herrens mark, aner ikke mit levende råd, ejeren er endnu engang på vej herud, men det er svært da det kommer nogen gange tit, andre gange med timer imellem. Hendes afføring ser fin ud???

Er der nogen der har en idé til hvad dælen der sker, kan det være urinvejen, nyrerne eller noget ganske andet???

hilsen Lenette

En frieser er et valg for livet

opstaldning tilbydes 4*4 boks, skurvogn på folden, 750 kr incl hø og halm.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 20:56

Har I tjekket om der er sand i afføringen? Det kunne godt lyde som en gang sandkolik.

Læs mere om Highland Ponyen her: www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vores pony
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 20:56

laver det samme nummer en sjælden engang imellem når han har krampekolik...

Og ja jeg tilkalder dyrelægen når det er tilfældet og så får han lidt olie og så plejer det at gå over...

Pernille

Ambitiøs, småneurotisk og manipulerende ponymor ;-)

Gør livet til en fest. Rid ox araber hest.

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 20:59

Danielle: Der er ikke sand i afføringen.

Pernille: Hun har jo fået olie, men det har ikke gjort nogen forskel

Lenette

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 21:13

Så må du ud og gå med hende, så hun kan få gang i den olie i maven... Det måtte vi gøre en enkelt gang med vores, men de andre gange har maven gået i gang af sig selv

Pernille

Ambitiøs, småneurotisk og manipulerende ponymor ;-)

Gør livet til en fest. Rid ox araber hest.

0
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 21:19

Pernille: Det er ligesom 3 dage siden at dyrlægen gav hende olie, og hun har haft normal afføring siden, så det er ikke det.

Lenette

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 22:24

Det er moske helt hen i vejret,men kan hun være hvinsk.Står hun ved siden af en anden hest end hun går på fold med.
Det ville jo kunne forklare hvorfor det kun er når hun er på stald.

Jeg havde engang et muldyr og hun opførte sig ret meget som det du beskriver.Hun kunne godt stå længe i boksen for så pludselig skrige og sparke og løfte halen.Ja hun var ret volsom.Og et stykke tid efter gav hun sig til at æde som om der ikke var noget galt.

Håber da i finder ud af hvad der er galt med hende.

Dorte.

Det god stil - at køre æsel med et smil
Må jeg låne et billede af dit æsel Jeg vil gerne låne et billede af dit æsel til at sætte på min hjemmeside .Du kan sende billede til f.amdi@os.dk
0
0
Svar på denne tråd

111111111111111111
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 22:40

Dorthe6: Altså hun står ikke ved siden af nogen, men hun står overfor føren i flokken. Men som du siger, så spiser hun pludselig videre som om intet er galt, det er en fuldstændig atypisk opførsel..

Lenette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider