Jeg har for en måneds tid siden fået en ny hest og pony i stalden. De er blevet vel modtaget af de andre heste og ikke noget ballade der. Hun er en ganske stille og rolig pony på ca 22-23 år som egentlig ser ud til at trives fint. Når hun kommer på stald om aftenen starter fænomenet med at skrige og sparke bag ud. Ejeren har aldrig set det før. Vi fik for 3 dage side dyrlægen ud sent om aftenen og han konkluderede at hun havde hård mave, gav hende smertestillende og noget olie da han mente at hendes afføring var meget klistret (kunne jeg ikke se), men hun har så fået hø og gulerødder siden og en smule foder, men men men det fortsætter, jeg kan se på vores kamera at hun løfter halen når det sker, som om at hun har ondt (men når man står hos hende er der ikke noget at se). Nu startede det igen her for ca 1 time siden og jeg løber selvfølgelig derover (for den anden dag smadrede hun boksen) og så stoppede igen, men pludselig mens jeg stod der skreg hun. Jeg er på herrens mark, aner ikke mit levende råd, ejeren er endnu engang på vej herud, men det er svært da det kommer nogen gange tit, andre gange med timer imellem. Hendes afføring ser fin ud???
Er der nogen der har en idé til hvad dælen der sker, kan det være urinvejen, nyrerne eller noget ganske andet???
hilsen Lenette