Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tørv og hesteben - erfaringer fra jer.
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 13:43

Hejsa.

jeg ved det er lidt tidligt på sæsonen endnu. Men jeg er alligevel nysgerrig efter at vide hvordan det går med alle de hestehove og hesteben der står på tørv i år.

har i oplevet mindre sur stråle ? mere eller mindre muk ? andre ting?

nu har jeg jo skiftet hest siden sidste år. men min "gamlde" pony havde anlæg for at få sur stråle om vinteren og at stå på tørv hjalp rigtigt meget.

den nye har ikke haft antydningen af noget somhelst - og det på trods af at den kommer fra et helt andet og meget mere tørt klima. Men bunden i boxen er også blevet superduper lige nu. fast og fjedrende. endeligt er hun holdt op med at grave.

jeg synes også indeklimaet i stalden er lækkert. støvfri og lugtfri.

.Formidling af Lusitano heste. Kontakt til avlere i Portugal.

Se salgsheste på præsentation. Flere på vej.

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig sur stråle her
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 13:52
trods vådt vejr og det er uanset om de står på halm (13 stk), tørv (kun een),spåner (sådan cirka 8 stk) eller går i løsdrift på grus (4 stk) eller gummimåtte (een).

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

Hverken muk..
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 18:44

eller sur stråle i løbet af 4-5 år på tørv - men det har jeg så stort set heller ikke haft, alle årene på halm..

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 12:37

Heller ingen sur stråle eller mug her. Hun havde en smule mug for nogle måneder siden, da hun stadig stod på halm, men det er væk nu :-)

Nu hvor jeg er tvunget til at holde hende på tørv (dyrlægen har frarådet halm og spåner), er jeg faktisk ganske glad for det, det er bare så nemt at holde. Men jeg glæder mig nu til næste år, når hun (forhåbentlig) kan komme tilbage på halm, for det er ligsom mere hyggeligt :-)

Mvh. Julie

---

Nu med Alexia af Vodagergård til låns!

*Dansk Oldenborg Avl*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider