Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vild fuldblod
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 13:55

Hej Alle

Håber at I kan hjælpe mig med nogle gode råd.

Min parthest er halt, men i bedring (håber jeg). Han har ikke lavet andet end at skridte i to uger nu og skal fortsætte en uge igen (på dyrlægens anbefaling). Langt det meste har været uden rytter. Han er blevet sat meget ned i foder, men er stadig ved at koge helt over når jeg trækker ham - Han stejler og løber rundt om mig. Han må ikke slippes løs.

Jeg er nervøs for at lukke ham ind i skridtmaskinen, da han ikke har prøvet det før og jeg forestiller mig at det ville være bedre at vænne ham til det en dag hvor han ikke er oppe at køre.

Hvad kan jeg gøre for at berolige ham? Han skal skridtes med rytter lørdag, søndag og mandag, hvor dyrlægen kommer og ser på ham igen, så hingstebid (som måske ville løse problemet med trækningen) er ikke en mulighed. Dyrlægen havde noget beroligende medicin, men jeg er lidt ked af at 'dope' ham, bare fordi han er 'lidt frisk'. Hmmm

Mvh

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 15:57
Jeg har før haft erfaringer med at give magnesium som kosttilskud da det har en god virkning på "varme" heste... har selv en fuldblod, som der er rigelig krudt i nogen gange... mvh cecilie

Søger hestetrailer at leje i århus. max 1300 kg totalvægt... hurtigt.

0
0
Svar på denne tråd

pyha...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 16:06

Jeg ville sætte ham på ren hø-kost + de nødvendige vitaminer/mineraler.

Har I mulighed for at gå med ham flere gange om dagen? - Hvis han fortsætter sådan som nu ender han jo med at eksplodere...

Ellers har vi hos os glæde af at de går i boks med en paddock (lille indhegning) det giver dem lidt større albuerum uden at de dog kan løbe rundt!

Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak :-)
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 10:53

Tak for svarene Cecilie og Svensen

Vil prøve at finde ud af det med magnesium...og så sætte ham endnu længere ned i kost, så længe han ikke laver noget...han må ikke tabe sig, men det gør han jo nok heller ikke når nu han intet laver.

Også god ide med den lille paddock...vil prøve at se på det også.

Mange hilsner

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

massere af hø
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 11:15

Hej Henriette.

Hvis du bare giver ham al det hø han kan æde, så burde han kunne holde vægten (eller ligefrem tage på...)

Da min stod inde 3 uger med hovskade og kun fik hø, massere af hø + vitaminer og mineraler med en håndfuld high fiber qubes tog hun faktisk på...

Det virker også afslappende på dem at stå der og gulme dagen lang...

Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider