Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

GJORDKRAMPE
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 18:03
HEJZA der ude...! jeg har en hest der lider af gjordkrampe....!!!! når jeg bare spender gjordern løst og den kun lige strammer lidt så er hun vved at ligge sig ned, og man kan se på hende at det gør ondt...!!

hjællp mig hurtig...!!!!

Knuzzzzzzzz og kram fra nadija :-D
0
0
Svar på denne tråd

Det tager tid
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 18:43
Hej

Min hest har også tendens til gjordkrampe, men hun ved godt at jeg ikke strammer gjorden så mærker ikke til det i det daglige.
Synes du skal bruge den næste uge på at give hesten tillid til sadlen på den måde at du kun lægger den på og når den så virker tryg ved det spænder gjorden så den kun lige er løst spændt. Husk at gå med den for hvert hul og sæt dig ikke op på hesten før den er spændt nok.
Når jeg lægger sadel på så spænder jeg den så jeg mangler 5 huller for at den er spændt nok. Lægger så hovedtøj på og spænder så to huller op lige inden jeg går. Så ligger sadlen så den ikke ruscher, men heller ikke er stram. Går så ca. en 20 m volte og spænder så igen et hul osv. indtil den er spændt nok.

Håber du kan bruge det.

Hilsen
Britta
8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)
Strategos Corner
0
0
Svar på denne tråd

Gjordkrampe
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 20:52
Jeg gør på samme måde som Britta....og det tager laaaaang tid...men det betaler sig at have tålmodighed, for det bliver kun værre af at stresse..så giv dig god tid til opsadling.
Jeg gør det, at min hoppe får en godbid, når hun står fint UDEN gjordkrampe...men vær meget forsigtig, så den ikke misforstår, og tror det er okay med krampen...ikke fordi du på nogen måde må skælde på den, for det SKAL for alt i verden gøres til en god oplevelse hver gang.. for at den ..om ikke andet kan komme til at "leve" med at skulle have sadel på.
Held og lykke...har du nogle spørgsmål, så kan du bare skrive, ved hvor svært det er (-;

VH Camilla
0
0
Svar på denne tråd

tålmodighed og massage
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 21:18
Hej Nadija.
Som de andre skriver tålmodighed når du sadler op. Giv dig tid. Men en anden ting mere; få hesten masseret igennem. I et stykke tid af en hestemassør.
Når en hest er nået dertil at den ligefrem får gjordkrampe, pågrund af den har ømme muskler, så vil få den masseret. Den skal temmelig sikkert have behandling over et lille stykke tid, og du kan også få nogen øvelser af hestemassøren til det daglige, når han/hun ikke er der.
Der hvor gjorden ligger, er der jo 5 lag muskler. Så det er jo ikke noget sige til at den kan være øm der.
Har du brug for at vide hvor du kan henvende dig til en hestemassør, så kontakt mig. Så vil jeg hjælpe dig med at finde en i nærheden af hvor du bor.
Mvh. Lotte.
"Danske Oldenborg heste kan og vil"Scooter købes.
0
0
Svar på denne tråd

Tusinde tak for hjælpen..!!
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 13:31
tak det har hjulpet..!!

knuzzzzzzzzzzzz :-) 8-) >o< ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider