Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Roepiller<>grønpiller<>lucernepiller
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 13:39

Jeg har lige et lille spørgsmål.

Er der forskel på om man bruger roepiller eller grønpiller? De bliver jo begge blødt op, så de fylder godt i maven. Og det er vel begge letfordøjelige fibre eller?

Jeg bruger selv begge dele, men ved egentlig ikke helt hvorfor jeg valgte det, dengang jeg besluttede mig for at fodre med det... Hvad er forskellen egentlig?

Og hvad er forskellen på grønpiller og lucernepiller?

Håber der er nogle kloge hoveder der vil hjælpe.

Mvh. Maibrit.

Opstaldning tilbydes på privat gård ved Trige. Fodring, ind- og udlukning og gode folde til både sommer og vinter. Lille stald med plads til 5 heste.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 13:35

Er der slet ikke nogen der ved hvad forskellen er på de tre ting??

Mvh. Maibrit.

Opstaldning tilbydes på privat gård ved Trige. Fodring, ind- og udlukning og gode folde til både sommer og vinter. Lille stald med plads til 5 heste.

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at høre
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 13:41

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Indholdsfortegnelse på stalden:

- nordbakke vallak, 14 år Balder

- pinto hingst, 9 år Jack

- pinto hingst, ½ år Jackpot

Ny Kieffer silver line full trense sælges kr. 550

0
0
Svar på denne tråd

forskel på, hvad de er lavet af
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 14:50

Som ordene siger, så er roepiller lavet af roer, og grønpiller er lavet af græs eller lucerne.

Roer er proteinfattige, og derfor er roepiller mere proteinfattige end grønpiller, som - fordi de kommer fra græs og lucerne - indeholder væsentlig mere protein. Lucerne indeholder endnu mere protein end græs.

Nogle heste har et meget højt behov for protein, og til dem er grønpiller meget velegnet, f.eks. føl, plage, ungheste og meget højtydende heste såsom drægtige/diegivende hopper og heste i høj træningsintensitet.

Langt de fleste "almindelige" udvoksede heste i let-middel træning eller vedligehold i Danmark bliver overfodret med protein fra græsmarker, hø og wrap samt korn og tilskudsfoder, og derfor er almindelige roepiller mest velegnet til de fleste heste.

Dette kan man se i en foderplan.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Lene G
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 19:52

Tak for dit svar.

Så lærte jeg lige noget nyt. Dejligt.

Tror jeg vil nøjes med roepillerne fremover.

Mvh. Maibrit.

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider