Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Strøelse, allergi-hest
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 09:28

Hej alle

På nuværende tidspunkt står min hest på halm med en smule spåner under, der hvor han tisser. Dyrlægen har anbefalet at skifte strøelse pga. hans allergi (husstøvmider), så nu er jeg på jagt efter det helt rigtige. Men puh, det er lettere sagt end gjort.

Jeg havde egentlig bestemt mig for hør fra Staldplus indtil jeg læste et indlæg på HN hvor i der stod, at vedkommendes hoste-hest var kommet til at hoste mere af hør-strøelsen. Så det tør jeg ikke - det er slemt nok i forevejen

Så tænkte jeg spåner! Men synes det bliver utrolig dyrt? Hvis det hedder ca. 1 pakke om ugen bliver det ca. 350,- kr. hver måned. Desuden vil jeg gerne have noget der belaster hans luftveje mindst muligt, dvs. suger rigtig godt, men der er spåner jo ikke nr. 1? Men det er måske det bedste for ham?

Nu er jeg så endelig kommet frem til en kombination af spåner (top) og tørv (bund). Synes at det lød rigtig godt Men så er det jo meningen at hans madras af tørv skal ligge i boksen hele vinteren og ja, jeg ved godt at det suger godt osv. men den lille fyr har jo som sagt allergi - kan han godt tåle sådan en madras? Og nu har jeg dælme lige læst i et indlæg at tørv med tiden mugner ude i kanten Så kan det da umuligt være sund strøelse?! Og når jeg nu vil have spåner øverst så bliver det da fuldstændig rodet sammen når jeg skal vende tørven - eller hvad?

Er lidt på Herrens mark her, hvad gør I?

Line & Magoo

0
0
Svar på denne tråd

støver
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 10:06

Jeg har lagt spåner i min løsdrift-stald.

Da jeg også bruger stalden til at skridt-træne i, opdagede jeg faktisk hvor meget spåner endelig støver.

Et gammelt ordsprog siger at

"Man strigler i krybben"

0
0
Svar på denne tråd

Spåner
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 13:49

Ja, det har jeg også tænkt over (bruger jo spåner som "tis-fanger"). Men det er altid det, som bliver anbefalet til allergi-heste synes jeg?

Line & Magoo

0
0
Svar på denne tråd

Spåner
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 14:35

Jeg synes nu kun spånerne støver lidt når en ny pakke rystes op - ellers ikke.

Og mht. prisen der nævnes...kr 350,- for 4 pakker... ...de koster nu kun kr 55,- pakken ved foderstofforhandlerne...og du kan få dem helt ned til kr 50,- pakken ved privat køb = kr 200,- for 4 pakker - som jo kun er en anelse dyrere end at bruge halm som boxbund.

.

Med venlig hilsen
Stald Skovvang - Østjylland
www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

50 kr??
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 14:42
Det kan man dælme ikke der hvor jeg normalt handler foder. Der hedder det 85 kr. pakken!! Men jeg vil da prøve at undersøge andre forhandlere så, for det var da en markant prisforskel.

Line & Magoo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider