Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken ?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 23:39

Nu er det jo ved at være koldt.. Hvordan så med dækken?? Jeg plejer at hel-klippe min ponyhoppe og så får hun et 350 g. dækken på..

MEN, i år skal hun ikke klippe pga. hun ikke skal bruges til stævner denne sæson. Nu står hun med at overgangsdækken.

Jeg vil ikke have at hun får for meget/tyk pels..

Men bliver hun for varm med et dækken på 400 g. ???

Jeg håber i forstår mig..

Maria with

0
0
Svar på denne tråd

min mening:
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 23:51

Et 400gr. dækken nu er for varmt..

Vent til det bliver vinter med temperatur under 0 grader dag og nat.

M.V.H. Riderlykke :D

...bag skyerne er himlen altid blå...

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 23:52

søger efter tråde vedr. dækken, vil du opdage at der er RET MANGE.

Lige så mange tråde der er, lige så mange forskellige svar er der ;-)

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan fortælle dig hvad jeg gør
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 08:20

Som din står min også med overgangsdækken nu, og bliver ved med det indtil temperaturen konstant ligger på 5 grader og derunder, der skifter jegså til et vinterdækken på med i alt 370g fyld.. Min er ikke klippet og bliver det ikke..

Mit svar til dit sprøgsmål er: Nej, jeg tror ikke det bliver for varm for din pony at gå med 400g selv om du ikke klipper den, men du skal dog vente lidt tid endnu med at skifte over til vinterdækken..

Men jeg tror heller ikke at det er din mening at skifte nu, men blot at høre om et så tykt dækken også kan bruges til en uklippet hest, og hertil er mit svar JA.. Men hold ekstra godt øje med din pony når du skifter, og hold øje med om den bliver meget varm og fugtig under dækkenet, gør den det ville jeg nok inverstere i et dækken med kun 300g..

Med venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Dækken ?
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 10:24

Ditte Henningsen > Lige bestemt. Jeg skal nok vente.. det er jo næsten forår endnu..?

Hun kan godt fryse lidt når hun de sidste år har været klippet.. så jeg tror jeg taget 400 g. Hun er nemlig ifol så hun skal ikke bruge energi på at holde varmen.. det lille pus !

Tak for svar!

Maria with

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider