Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

WRAP??
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 09:50

Jeg har en araberhoppe der er begyndt at hoste, når hun får sit hø, så nu må jeg finde på noget andet til hende.

Har jo læst en masse om wrap herinde, men ellers er det aldrig noget jeg har fodret med.

Jeg har kun to heste, kan jeg overhovedet få wrap i så små mængder, at det kan holde sig friskt til ballen er brugt op?

Araberen er nøjsom som en fjordhest, så hun kan ikke have fri adgang til det, så bliver hun tromle tyk.

Min anden hest får pt. alt det hø hun vil have, så der kunne nok blive brugt en del.

Min nabo har tilbudt mig at jeg kan hente wrap nede ved ham, det er lavet til køer og er finsnittet, tror at det er lavet af byg med græsudlæg. Det virker ret fugtigt.

Er det ok at det er finsnittet?, jeg kunne forestille mig at hestene bare propper det i sig, uden at tygge ordenligt.

MVH STELZNER.

Roselina og Charell

0
0
Svar på denne tråd

Wrap...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 10:40

Jeg ville ikke vælge en wrap, der er lavet på byg med græsudlæg. Det kan være svært at styre, hvad hesten får tilført af byg, hvis det er i wrappen... Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle gøre en forskel, om wrappen er finsnittet, men det har jeg ikke nogen forstand på.

Man kan sagtens få wrap, der kan holde til 2 heste. Man kan få wrapballer, der vejer 45-50 kg. Specielt hvis man åbner sådan en balle og ryster den op, skulle den sagtens kunne holde

Mvh Vicky

Den eneste virkelige død er den du dør hver dag, ved at du ikke lever...
Michael Strunge

Takket være biblen
har vi lært at
stille spørgsmålene,
men svarene findes

i Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd

wrap...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 11:16

Vi har engang haft wrap med bygudlæg, det var udmærket som foder, men strukturmæssigt og ernærigsmæssigt er det jo noget helt andet end almindeligt wrap lavet af græs.

jeg havde købt vores som "wrap med lidt byg i" og jeg følte mig lidt snydt, men hestene åd det uden problemer.

At det er fintsnittet vil bare gøre at de måske æder det lidt hurtigere, men det gør de jo også med fx lucerne fra dangrønt osv, som er meget fintsnittet.

Man kan få wrap-baller helt ned til 40-60 kilo, de er lidt dyrere, men dem ville du sagtens kunne nå at bruge.

Også dem på 100 burde du kunne få brugt her i vinter.

Hvis det er meget tørt kan det holde sig 2-3 uger uden problemer her om vinteren.

Det er slet ikke sikkert araberen bliver tyk af wrappen, vores bliver ikke tykke af wrap, de får 10-12 kilo i døgnet hver i gennemsnit og styrer det meget godt selv. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider