Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lammeskind eller gele-underlag?
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 17:18

Hej allesammen!

Jeg har et spørgsmål til jer: Hvad synes I er bedst lammeskind eller gele-underlag(pad). Nogen siger at gele-underlag er det værste man kan købe til sin hest..? Hvad synes I at jeg skal købe?? Underlaget er til en 19-årig gammel pony. Håber I svarer! Knus Mette

hej
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor???
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 17:46

Du finder nok rigtig mange meninger både for og imod begge dele(især imod!), men hvis jeg skulle vælge mellem de to ting, så ville jeg nok starte med at kigge på grunden til at der skulle noget under sadlen og siden du ikke har skrevet det, kunne det jo være for at se smart ud...

Hvis dette er tilfældet ville jeg lade være med at lægge noget under, men skulle jeg alligevel vælge ville jeg vælge lammeskindet.

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Gammel hest
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 18:02
Ja men da han er en gammel hest, så skal han have noget under sadlen. ellers får han dårlig ryg

hej
0
0
Svar på denne tråd

Lam...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 18:13

Jeg stemmer for lam :-)

Men hvis han skal have fuldt udbytte af effekten skal lammeskindet ligge ned på hans ryg, altså ikke mellem sadel og underlag, men direkte ned mod ryggen.

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Hvis sadlen..
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 18:22

passer får hesten ikke ondt i ryggen

Krone og bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Midtjylland

Frieserhopper sælges

0
0
Svar på denne tråd

jo nok ved gamle heste
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 18:40
Jo nok når de er gammle. Det siger min ridelærer, at det er bedst hvis man har ekstra underlag eller pad, for det tager meget af stødet

hej
0
0
Svar på denne tråd

undres lidt
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 19:13

NR. 1 er en sadel der passer .

Har lige set world cup på DR 1. Og så vidt jeg erindrer red alle ryttere med enten lam eller gele underlag. Det kan da næsten ikke være fordi de alle har dårligt tilpassede sadler?

Det kan være svært at tale imod brugen, når man ser de bedste ryttere i verden ride med den slags. De må vel føle at det gavner et eller andet sted? Derfor er der vel lidt "mode" i at ride med den slags?

Mille

MEDLEM AF:

Klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

"Når jeg nu ikke selv kunne, så SKAL min datter på mine vegne".

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider