dog ikke selv være hetse ejer ??.
Så længe ingen af os ved det med sikkerhed, kan man da godt svare seriøst på spørgsmålet uden at drage tvivl omkring personen.
Personen har jo på det sidste haft en del indlæg, som jo netop omhandler spørgsmål ang. sadel pasning og andet udstyr til sådan en hest og det bærer da tydeligt præg af, at være stille af en heste ejer, som ikke ved ret meget omkring det forskellige og som derfor søger oplysning i et heste forum.
Ja du kan godt selv lave et dækken til din hest. Men et tæppe er jo ikke vandtæt og vil derfor få den stik modsatte virkning, nemlig at holde hesten endnu mere våd og kold.
Hvis du selv syer sådan et dækken, bliver sygningerne heller ikke vandtætte og prisen på ordentligt vandtæt stof, er så høj at det slet ikke kan betale sig selv at gå igang.
Hvis du går ind på de fleste af de hjemmesider, der her på hn reklamere med rideudstyr, vil du der kunne finde en del billige dækner. Det er ofte muligt at købe dækner til 500 kroner.
Selvf. er kvaliteten ofte = holdbarhed. Mne jeg har en del dækner til alle mine heste, som er flere år gamle og som holder fint, selv om det er billige vinter dækner.
du måler længden på hesten, ved at måle oppe ved manken, lige foran hvor sadlen ligger, mål så længden ned til haleroden og et lille sykke ud over.
Men de fleste af de hjemme sider jeg før skrev om, har også ofte en vejledning ang. mål af dæknet.
det er dog ikke nødvendigt at købe dækken til hesten, hvis den har en fin tyk vinterpels.
Mne ofte er det jo et luksus problem for os ryttere at vores heste bliver for svedige under ridningen og derfor har svært ved igen at blive ordentligt tørre.
de to heste jeg rider, bliver som regel klipper og får vinter dækner på. men de andre tre i stalden, bliver ikke klippet da de ikke bruges til ridning og allerede nu har en fin tyk vinter pels.