Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Øjen Snask
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 16:19
det er nok et enkelt spøgesmål men min lille mioniaturehest Bøllebob har fået øjensnask er der noget godt man kan pleje det med jeg har hørt om kammillete men er der andet??? bare for at prøve noget andet og se om det virker bedre men et spøgesmål mer Kan en hest blive blind af at have øjen snask eller øjne der løber???

miniatureheste er for seje
0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er slemt...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 16:24

Og kamillethe ikke kan klare opgaven ( kamillethe 3 gange daglig)

Så kontakt dyrlægen - han skal se hesten.

Du vil højest sandsynligt få nogle øjendråber...

Mvh May.

Vores sorte perler

Frieseren Thundra & Shetlandsponyen Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

gfhjffjhfg
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 16:26

oka men det er ikk så slemt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 17:00

Jeg har faktisk læst et sted (jeg mener det var i en bog om urter) og jeg mener også min dyrlæge har sagt at man ikke må bruge kamille til øjnene. I stedet skal man koge noget vand med alm. salt i og bruge det til at rense øjnene med.

Jeg har pt en fjordhest med en ondartet bakterie i øjnene. Der er blevet taget bakteriedyrkning og den er resistent over for det meste. Han har lige fået 3 megastore pennicilininsprøjtninger og så skal vi se til i næste uge.

Hestemalerier på Galleri Sandal

Nye hestemalerier er lagt ind d 27/9 - 2006

www.sitecenter.dk/familiensommersko

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 17:06

det viste jeg ikk men det er synd for din fjorhest men det skal jeg prøve Tak skal du Have

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 08:03
Kammile the er nu udemærket til øjnbetændelse eller snask. Men salt vand kan også bruges,men pas på der ikke kommer for meget salt i,der må kun komme 0,9 % salt i vandet.Det må jo blive 9 gram pr en liter vand.Denne blanding bruges også til sår rensning.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

7 månerder gammel labrador / Rotweiler Hvalp sælges.kan ses på hjemmesiden under hvalp sælges.

0
0
Svar på denne tråd

ok...kamille tee
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 17:10

min dyrelæge: kamille te er ok men der kan være støv ol i, som kan genere øjet mere. så vask kun ude omkring øjer og så kan man købe saltvand / øjenrens i matas.

det er rat godt, en masse små saltvands tuber i en æske med 30-50 stk i for ingen penge.

og mvh Annika.

7

^> i den nordiske mytologi blev hesten tilbedt som et frugtbarhedsymbol.

0
0
Svar på denne tråd

Saltvandspipetter
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 01:00

De små saltvandspipetter som donnika skriver om er rigtig gode.

Sidste år havde min plag øjenbetændelse, og jeg havde dyrlægen ude. han fik en penicillin indsprøjtning og så skulle hans øje smøres hver anden dag med en speciel øjensalve indtil det var væk.

Ifølge min dyrlæge kan øjenbetændelse føre til hel/delvis blindhed, hvis det ikke behandles korrekt. Så jeg ringer altid til dyrlægen ved øjenbetændelse.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

Saltvand
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 06:08
Jeg ville ikke komme saltvand i deres øjne. Jeg ved godt at man kan købe øjenrens som indeholder saltvand - men saltvand svier i hestens øjne (og sår for den sags skyld) og så risikerer man at man ikke kan komme til hesten mere.

Har selv prøvet det med en hoppe på 170 cm - da jeg gik over til at bruge salve fra dyrlægen kunne jeg heldigvis komme til hende igen.

Hilsen
Daniela

90 % af alle fejl sker over sadlen

Kig forbi min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 07:37
Saltvand i den rigtige opløsnig svier ikke. Sjovt nok,renser dyrlæger både sår og øjne i saltvand. Så hvis opløsningen er den rigtige svier det IKKE nogen steder.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

7 månerder gammel labrador / Rotweiler Hvalp sælges.kan ses på hjemmesiden under hvalp sælges.

0
0
Svar på denne tråd

øjenbetændelse
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 09:12

Her klare vi øjensnask/betændelse med aloe vera. Jeg har noget flydende specielt til dyr som jeg renser øjet i 2 gang om dagen, og i løbet af få dage er det helt væk. Nemt og enkelt.

God bedring til hypsen fra Gitte

Så starter nedtællingen !

01.12.06. overtager vi vores drømmegård

og

25.01.07 er jeg sat til at skulle føde mit 3. barn

0
0
Svar på denne tråd

Kamille the
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 17:31
Jeg har også hørt at man ikke må bruge kamille the, på grund af theen kan gøre infektionen/betændelsen værre.

Helt nyt Horsepower vinter/allround pony dækken str. 115 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider