Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

muk hos friesere
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 08:26

Hej Alle

Nu er sæsonen for muk desværre her igen!! Jeg kunne meget meget godt tænke mig om nogen havde nogle gode "behandlingstiltag"/plejemidler eller lignende de har erfaring med virker mod muk. Jeg er den heldige ejer af en dejlig frieser og er som alle hesteejere meget ked af muk.Jeg er selvfølgelig ud over de gener hestene skal slås med - meget bange for at alle af muk berørte områder skulle gå hen og få hvide hår ( ikke særlig hensigtsmæssigt hos en friser...)

På forhånd mange tak for Jeres svar!!

ulla

0
0
Svar på denne tråd

Bare et råd
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 12:14

få undersøgt om der er tale om mug og ikke skab som netop denne race er meget tilbøjlig til at få.

Mug & fodskab er ikke det samme og skal behandles forskelligt, alle de gamle husgeråd virker ikke på skab.

mvh Jeanne

PS prøv at GOGGLE på fodskab, der kommer nogle gode link op.

0
0
Svar på denne tråd

muk/skab...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 14:56
Som jeanne skriver har Friesere tit skab og ikke muk. Skab behandler vi med frontline (egentlig til hunde), men det dræber alt levende i pelsen ganske effektivt. Man kan få det på en stor sprayflaske, så man ikke skal stå med pipetterne.

Muk er der jo tusind medikamenter mod, og de fleste hjælper, hvis du sørger for et godt forarbejde. Altså at holde benet rent og tørt hele tiden.
0
0
Svar på denne tråd

hvis det er muk
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 19:17

Jeg pljer jo at bruge atamon/vand ved muk (købt til under en tyver i supermarkedet), men læste lige tråden om Blå biotex, som åbenbart også skulle være godt. - Hvis det altså ER mug og ikke skab...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider