Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodervægt
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 12:57
jeg overvejer at gå lidt mere systematisk til værks når jeg skal afmåle mit grønthø, og tænker på at anskaffe en fodervægt
er der nogen af jer der vejer jeres foder - og hvilken vægt bruger I ?

jeg har set denne vægt i Rideudstyrslageret...
0
0
Svar på denne tråd

Jepper!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 15:05

Jeg bruger en hø-vægt til at måle grass med.

Og til at måle hvor meget wrap hun får.

En gang imellem tjekker jeg også lige hvor mange kg hø jeg egentlig ligger ind i boksen, men det er ikke hver dag.

Til at veje kerne bruger jeg bare en alm køkken vægt.

Men en god hø-vægt ville jeg ikke undvære:o)

0
0
Svar på denne tråd

pris på vægt
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 15:19
sabaia: hvad er en god høvægt ? (= dyr eller billig)
0
0
Svar på denne tråd

evt...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 15:32
Jeg bruger en vægt med sån en krog på og der putter jeg en stor plastik pose på og propper hø i det virker rigtig godt og er en billig måde (:
0
0
Svar på denne tråd

Undskyld det forsinkede svar
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:04

Jeg ved faktisk ikke hvad en god hø-vægt er..

Den jeg har er en gammel model - der kan tage hmmm ja tror det er op til 20 kg..

Den er jo så heller ikke så præcis til de små målinger (under 1 kg) - derfor har jeg også køkkenvægten

Jeg kan ikke sige hvor meget den har kostet - men den er temmelig robust - og det skal de være hvis, man som mig, skal bruge den til at veje hø og wrap.

Men skal man "bare" veje foder op til 2-3 kg - er en lidt mindre robust sikkert fint

Håber du kunne bruge svaret..

0
0
Svar på denne tråd

En høvægt fra Hööks
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:16

Jeg bruger en høvægt fra Hööks. Koster kr. 52,-

Den kan tage op til 25 kg. Jeg har den ophængt i en kraftig halmsnor over et spær i loftet og vejer af i "høposer".

Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd

Høvægt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 00:56

Vi bruger også høvægt og vejer af hver dag - vi bruger vasketøjskurve, det er nemt. Der kan være ca 4 kg i sådan en kurv, hvis man presser det godt sammen.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

Lilar...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 10:45

Bruger I små vasketøjskurve, de der netlignende i plastik eller de høje i samme materiale ? Hvordan får I dem vejet uden det hele falder ud ?

Jeg bruger som ovennævnt høposer, da jeg i år har noget meget fintstrået enghø, som let falder fra i hinanden og er lidt besværligt at proppe i poserne (poserne falder sammen osv.). Førhen hvor jeg havde andet hø tilgængeligt kunne jeg binde høpladerne sammen til "madpakker" til flere dage af gangen, hvilket var meget lettere. Vil derfor gerne finde et nemmere alternativ.

Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd

Malene B
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 21:02

Det er de alm vasketøjskurve i plastic vi bruger, de store af dem. Vi har en høvægt med krog på, som vi sætter fast i kurvens kant, når vi vejer hø. Man finder ret hurtigt ud af hvor meget der skal til før man har nok.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

høvægt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 21:31
jeg bruger den fra Hööks og ikea poser, det virker kanon godt.

Hilsen

Christina

American Quarter Horses for life

0
0
Svar på denne tråd

også 2 vægte her
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 15:02

jeg bruger en alm vægt til blanding af foderet hver dag (en smart analog model, hvor jeg hele tiden kan dreje foden, så viseren kommer på 0 - købt brugt på qxl.dk og jeg er super glad for den og at jeg ikke skal skifte batterier, som i en digitalvægt!)

hø'et vejer jeg også en gang i mellem. Her har jeg en hø-vægt hængende. Købt hos www.p-lindberg.dk

*OPSTALDNING tilbydes hingst/vallak i løsdrift/natboks (Vejrup) pr. 3/12 2006* - www.boisendokkedal.dk eller www.staldannesminde.dk(først oppe og køre om en lille uges tid )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider