Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Farveskift.
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 16:19

Hej.

Jeg vil bare høre om der er andre der har hørt om eller oplevet at en hest har skiftet farve i løbet af et par dage, for jeg passer en pony, hun fødte et føl sidste år som så døede et par timer efter fødslen, så ikke så lang tid efter skiftede hun farve fra mørkerød til kul sort, men nu er hun mørkerød igen.

Jeg har snakkede med dyrlægen om det og han ved ikke hvad det kan være så det han henviste mig til heste-nettet.

Så hvis der er nogle derude der har opleved noget lignende vil jeg meget gerne høre fra dem.

Hilsen fra doksy

0
0
Svar på denne tråd

Rød...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 16:43

Mange heste skifter lidt i nuancerne i løbet af året..

Den pony du omtaler er leverrød/mørkerød,og de kan nogen gange se sorte ud,men det er de altså ikke.

Så intet unormalt i det..

0
0
Svar på denne tråd

Mørkebrun til sort
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 17:58

Min hoppe skifter farve ved hver fældning.

Hun er f.eks. helt sort efter hvert skift, hvorefter hun så

bliver bleget af sommersolen samt sved ved sadellejet, der lynser pelsen endnu mere. Om vinteren lysner hårspidserne på vinterpelsen og bliver en smule rødbrune ligesom spidsen af manken.

Derfor når folk spørger "hva farve?" siger jeg sortbrun.

Venligst

Christina Laursen

0
0
Svar på denne tråd

Farveskift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 18:18

Jamen det er kun den ene gang det er sket og hun var virkelig sort.

Jeg ved hvad jeg snakker om.

0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 18:21

Din hest er kun sortbrun, hvis den har permanent lyse partier ved mulen og i lysken og evt på baglårene ved halen.

Ellers er den sort.

Min er også sort, men hun bleger rigtig meget - også i man og pandelok, der er helt rødlig på visse steder - Hun bliver så også helt sort ved pelsskifte, men mule, lyske osv er altid helt sort så hun er ikke sortbrun, som mange ellers har påstået ind imellem.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

God, billig box i Restrup enge, 10 km fra Ålborg c - se præs. for info

0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 19:38

Hvis det er din hoppe på din præsentation,så er hun sort.

Men mange sorte heste falmer lidt om sommeren,og bliver lidt brunlige nogle steder.

Her min hoppe i August efter lidt sol

Og her i Oktober når hun har fået vinterpels

Så længe hesten er sort ved alle kropsåbninger,er det en sort hest,også selv om den er blevet lidt bleg..

0
0
Svar på denne tråd

Farveskift.
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 19:55
Hva mener du med min hoppe på min præsentation.

{> 8-) :-Dhej !!!! :-P
0
0
Svar på denne tråd

hejza!!
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 20:02
Jeg forstår hvad du mener.

{> 8-) :-Dhej !!!! :-P
0
0
Svar på denne tråd

HORMONER...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 21:36

maN SER OGSÅ KVINDER SOM SKIFTER HÅRFARVE EFTER GRAVIDITET OG KVINDER SOM PLUDSELIG FÅR KRØLLER EFTER AMNING.

HORMONERNE NÅR EN HEST ER I FOL, PÅVIRKER MÅSKE LIGE SÅ MEGET SOM VED MENNESKER?

(ups caps lock)

>o<

Welsh Mountain hoppe sælges.

www.hallingsgaard.midt...ntain.html

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 23:42

min palomino er meget hvid i det når om vinteren (altså hans vinterpels) og om sommer er han gylden, så en rigtig palomino farve...

jeg ved at mange sorte heste blive lysere om sommeren (nærmest brun) og at nogle friserer ejer lader deres heste stå inde om sommeren for at bevarer der kulør...

Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd

en veninde
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 10:03

en veninde jeg har er alm blond i hårfarve. når hun er gravid bliver hun mørkeblond/mørkebrun i hårfarve.

måske nogle heste har det på samme måde.

nogle heste skifter også lidt farve hvis de mangler bestemte vitaminer/mineraler. jeg har set eks sorte heste blive brune da de manglede noget. (ja det var sommer - men:) sommeren efter var de mere dækket ind og manglerne var fundet. denne sommer holdt den sorte farve på trods af solen.

har også set en hest der fik "sult hårvækst" fordi den manglede visse vitaminer/mineraler. den var ellers godt i stand. men den fik lange, grove hår på albuer, mave og under hovedet. få uger efter at have skiftet til et mere dækkende foder så faldt de extra hår af.

.Formidling af Lusitano heste. Kontakt til avlere i Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

farveveksler
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 18:43

Min er rød farveveksler. Den er hvid om foråret, skimmel om sommeren og rød om vinteren, men det kan selvfølgelig ikke forklare din hests farveskift når det kun er sket en gang. Jeg tror på den med de kvindelige hormoner.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Farveskift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 19:34

Jeg har to farvevekslere. Den ene er en palomino der er næsten hvid om vinteren, og palomino om sommeren. Den anden er hvid i foråret/ sommeren, og bliver brun efterår/ vinter.

Men jeg tror også, at det med din hest er noget hormonelt. Man har også hørt om folk der er blevet gråhåret på en nat

Mvh. Tina

Gør livet til en fest - rid islandsk hest.

Westernsadel + sød pony (Frida) sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

farveskift.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 21:51
jeg har også hørt om det med folk der er blevet gråhåret på en nat.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider