Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spiltov
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 12:45

hej alle.

jeg kender et sted hvor hestene står inde hele vinteren i spiltov, hestene får utøj, og jeg bliver ked af det hver gang jeg ser det. Skal jeg tage en snak med ejeren eller hvad skal jeg gøre, det skal lige siges at ejeren er næsten ligeglad med sine heste.

Håber inderligt at der er nogle der vil hjælpe mig.

Hilsen fra Doksy

0
0
Svar på denne tråd

forhold
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 23:01

Hvordan er forholdende ellers? Kender du ejeren, kommer de på fold og bliver passet osv?

Personligt hader jeg at nogle heste står i spiltov, og jeg mener at ha' læst noget om at dansk rideforbund vil gøre det ulovligt for heste at stå i spiltov, men er altså ikke helt sikker! Hvis der er nogen der tager sig af hestene og de kommer på fold nogle timer hver dag osv. tror jeg ikke at du kan gøre noget.

Håber du kan bruge det til noget.

Hilsen julie

0
0
Svar på denne tråd

jeg kender også
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 23:12

til sådan et sted. Der kommer de aldrig ud i vinterhalvåret. Manden er hestehandler og hestene kommer stortset kun ud for at blive jaget løse rundt i hallen og blive vist frem... Det er noget MØG!

Han har desuden to hingste som han bedækker med og som står i deres bokse hele livet, de kommer kun ud i hallen for at bedække og så ind i boksen igen. I foråret fik han en ny fordi den gamle var rådnet op i luftvejene.

Manden er 80 år gammel og at forklare ham noget er fuldstændig umuligt så bliver man jaget på porten. Jeg kommer der ikke mere det holder jeg ikke til! Han ser ingen forskel på (forkert) hold af køer og heste. "De kan vel lige godt stå bundet der!"

Såå jeg vil da også gerne høre om der er noget at gøre...???

-godt han er meeget gammel... ehm..

knus og hestegnubser fra Christina og Jazz.........
0
0
Svar på denne tråd

spiltove
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 09:26
jeg har spiltove her hos mig.. men de bliver kun brugt når hestene skal have foder så de kan stå i fred.. jeg har islændere og shetlændere. og de går i løsdrift... de kommer ind 2*1 time om dagen.. havde dem dog inde et par nætter sidste vinter.. da der var for mange minusgrader.. er lidt pylret.. men ellers går de ude 24/7..
0
0
Svar på denne tråd

jahhh
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 11:07

Sådan et sted har vi desværre også på fyn :(

Eller havde er ikke klar over om manden ( gammel hestehandeler har heste mere.

Men der stod de på brosten i deres små spiltove UDEN strøgelse, :(

Nogle havde måske lige hvad der svare til en plade halm, men så kan man være vis på at det var møg beskidt, :(

Nogle ponyer fik da lidt HALM i hø hæk, men hvad hjælper halm,

Ponyerne fik KUN havre at æde, mange fik jo også dårlige ben osv, oplevede et år en pony hingst der stod og steppede på stedet ( efter at havde stået inde 7 mdr)

Hestene går på døgn fold ca 4-5 mdr om året resten af tiden står de i spiltov :(

Manden her har været meldt UTALLIGE af gange...!!!

det er simpelthen så SYND.

Folk som har deres heste i spiltov, hvor målene er korrekte, og hesten kommer dagligt på fold mange timer og bliver aktiveret/redet, der er det ok.

jeg ville dog altid vælge boks :)

0
0
Svar på denne tråd

han lyder
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 12:22
ikke særlig rar, og det virker heller ikke som om han har forstand på heste overhovedet. Jeg tror desværre ikke at der er noget du kan gøre, så længe der ikke er tegn eller beviser for direkte dyerplageri. Reglerne er jo desværre ikke så stramme så de egentlig burde være :(
0
0
Svar på denne tråd

Spiltov
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 19:27

Hej

Jeg kender manden meget godt de bliver ikke striglet de står bare og bliver mere og mere irretable.

Jeg tror at det eneste lyspunkt i deres liv når de står inde er når jeg kommer og gnubber alt den ødelagte pels af dem men jeg har hørt at der skal til at være regler om hestehold det synes jeg er en rigtig god ide.

HIlsen doksy

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider