Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilket foder til hesten?
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 20:07

Godaften alle;)

Lige et lille indlæg her fra mig.

Vi står i den situation på rideskolen at vi muligvis skal skifte foder, da det måske kan blive billigere. Vi har nu brogaardens foderprodukter og skal muligvis skifte til St. Hippolyt. Vi får selvfølgelig noget foder der passer til hestene. Hvad er jeres menig og kender i noget til St. hippolyt? Hvad ville i gøre?

Anna Krab & Ofelia Garbo

-Forvendt aldrig mere af folk, end de kan forvendter af dig!

Smilet er den korteste vej mellem mennesker :-)

0
0
Svar på denne tråd

uha uha...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 20:10
hippolyt er altså dyrere end brogården...det ville det i hvertfald blive for mig,så jeg fortsætter med brogården ..

***nu med isbuk,welsh og haflinger***

0
0
Svar på denne tråd

foder...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 20:13
Ved ikke om st. hippolyt er billigere, men det er i hvertfald godt

Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
0
0
Svar på denne tråd

Nu kender jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 20:17

Nu kender jeg langt fra alle produkterne fra de to producenter. Men umiddelbart vil jeg nu heller ikke mene, at Hippolyt er billigere end Brogården.

Knus fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

I solemnly swear

that I am up to no good

(Harry Potter © J.K. Rowling)

0
0
Svar på denne tråd

Nogle af deres
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 20:32

produkter er billigere end brogården, men langt fra alle..

Har selv været meget glad for st. hippolyt, men synes meget bedre om brogården, hestene fungere så godt på det foder..

Men hippolyt er også et godt alternativ.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 23:19

jeg fodre med flere produkter fra hippolyt og er super glade for deres produkter...

jeg har en hest på 4 år og han er ca. 150 i stg og jeg kan fodre på ham for 400 kr om mdr inc. hø...

han får hver dag: 500 g natur müsli

300 g hel havre

400 g roepiller (tørt)

300 g lucerne mix

hvidløg

hørfrø

salt

5-6 kg hø

desuden får han os irish msh et par gange om ugen og Equimun mod dårligt emunforsvar...

som jeg skrev ovenover så er jeg rigtig glade for hippolyt's produkter... min hest elsker deres foder og stor trives på det... vi er 5 heste ude i stalden (den ene er min) og de bliver alle fodret med produkter fra hippolyt... de er sunde og raske og ser pæne ud... kun ros herfra til hippolyt

Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd

Hvis I har
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 12:21

Hvis I har mange forskellige typer heste stående på rideskolen, så vil jeg anbefale jer at bruge et vit/min tilskud istedet for at bruge forskellige typer müeslifoder.

Et vit/min tilskud (f.eks. Regulator Complete eller Salvimin Grøn) kan tilpasses alle typer heste. Ved siden af det kan I så supplere med korn, roepiller, hø, wrap eller hvad den enkelte hest nu har brug for.

Ved at vælge et vit/min tilskud til alle heste slipper I for at skulle købe mange forskellige typer müeslifoder hjem.

Desuden så er vit/min tilskud en billig måde at fodre på. Jeg fodrer med Regulator Complete og jeg har aldrig nogensinde kunnet fodre så billigt, som jeg gør nu :-)

Knus fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

I solemnly swear

that I am up to no good

0
0
Svar på denne tråd

Af de to valg ville jeg klart
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 12:37

vælge brogårdens. den angivne Foder mængden på hippolyt holder ikke stik og ofte skal de have en del mere end der rent faktisk er angivet og så er i jo lige vidt. prismæssigt.

Så stod valget for mig mellem de 2 ville ejg klart vælge brogården. Uden at blinke med øjenen.

Men som tine skriver ville jeg også overveje at bruge en vitamin blanding til så mange heste for at være sikker på at ALLE er dækket ind med alt..

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

hippolyt
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 19:16

Okay.. tak for svarende. Vi havde en foder mand uden som sagde at de kunne gøre det ret billigt, men vores kasser skulle lige regne på det. Jeg mener det var noget müsli foder de skulle have.

Anna Krab & Ofelia Garbo

-Forvendt aldrig mere af folk, end de kan forvendter af dig!

Smilet er den korteste vej mellem mennesker :-)

0
0
Svar på denne tråd

Bare husk på
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 23:21

Bare husk at gøre jer selv den tjeneste, at vælge et foder som flest mulige heste kan leve af.

Hvis I både har unge, gamle, avl, hygge- og toptrænede heste, så kommer I hurtigt til at skulle købe 3-4-5 eller flere typer müeslifoder og så kan det kurtigt blive indviklet at skulle fodre mange heste...

En ting er at det er billigt, men hvis det samtidig betyder en masse ekstra arbejde ved fodringen, så kan det hurtigt blive surt.

Gør fodringen så let og enkel som muligt :-)

Knus fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

I solemnly swear

that I am up to no good

Har du lyst til en hyggesnak om haflingeren?

Så besøg det nye Haflinger Forum DK

0
0
Svar på denne tråd

Den rideskole jeg kommer fra har
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 19:56
igennem et par år brugt müsli fra St. Hippolyt.

Denne müsli er efter hvad jeg har fået oplyst, special produceret til det danske markede (læs: rideskoler/stutterier), da de steder ser meget på foderpriserne, hvilket kun er forståeligt.

Dog valgte jeg at fjerne overnævnte müsli fra min hests foder, og forsætte med Dodson & Horrell's produkter, (og siden Havens pga. foderallergi).

Efter et større pres fra pensionærerne på rideskolen, blev der efter sommerferien dette år, skiftet til andet foder.

Såfremt du ønsker yderligere oplysninger om dette, er du velkommen til at kontakte mig via PB.

mvh
LGI

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider