|
|
| HJÆLP MIG |
| Forfatter:  |
Line Friis |
| Dato:  |
26-10-2006 16:58 |
|
hej! Da jeg sidste dag skulle ud at ride var min hest halt. Men kun i traven... Jeg tilkaldte dyrlægen da min træner, mente at det kunne være en hovbyld. Men det det mener dyrlægen ikke at det er. Dyrlægen sagde at det var syr stråle + at der var kommet et kæmpe hul i strålen på 1,5 cm dybde og er kæmpe revne i balden på 1,5 cm... Dyr lægen gav mig noget spray som jeg skulle sprøjte på og sagde at det var godt at hvis jeg lige, sprøjtede det på først og så lagde noget vadt i og så sprøjte på det igen. Men jeg synes nu det er lidt underligt at det kun er det når jeg kan få en hel hovrenser ind i den revne der først slutter når balden slutter??? Please giv mig et svar: Mvh. Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smeden... |
|
|
Få evt smeden ud. Han kan nok skære noget af strålen af, så det er nemmere at få sprayen ned i bunden af hullet, og det kan få lidt luft. Køb evt noget Iobac/jodsæbe og vask grundigt. Hvis hesten ikke er alt for øm kan du tage en tot vat med Iobacopløsning og presse ned i revnen og blive ved med en ny tot vat til der ikke kommer mere sort snask på vattet. Så tørre efter med en tør tot, igen indtil der ikke kommer mere sort snask på og derefter sprøjte f.eks Thrush Buster derned. Og gentag behandlingen indtil den dybe revne har lukket sig. Jeg kan ikke helt huske, hvor ofte man kan/skal bruge Thrush Buster. Jeg mener det virker et par dage?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet