Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

smed til store heste som jyder, hvor??
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 00:31

hejsa

jeg har en litauisk træk/køre hest som je glige har købt han har så behov for sko...men hvir finder man en smed som vil tage sådn en eller ligger inde med så store sko

han er noget lign en jyde dog lidt letter

vi bor ved fredrikshavn i nordjylland

Mange hilsner Anita

se min nye hest på min præs. :-)

0
0
Svar på denne tråd

nu er der vist ikke
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 01:15

Nu er der vist ikke et stort udbud af smede omkring Frederikshavn, så vidt jeg erindrer.. Jeg købte heldigvis min hest af en pensioneret smed og han serviserede den til jeg flyttede til djævleøen, men manden er død idag, han var ellers dygtig.. (Det er hans skyld jeg intereserer mig så meget for hove idag).

Det er lige før jeg vil sige at inden man anskaffer sig et kæmpe dyr, med kæmpehove, så ville jeg have lavet en aftale med smeden inden købet. Men jeg håber det lykkes for dig!

MVH

Christina

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

smed...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 02:19

Jeg ved ikke om det kan hjælpe... men det er da forsøget værd!

Du kan ringe til trav discount. De har sko i mange str. måske også nogen som din kan bruge. Hvis de skulle ligge inde med skoene, så spare du også mange penge når smeden skal sætte dem på!

Min kæreste har ordnet mange jyde fødder igennem tiden...Han kan beskære og har også skoet en del jyder og belgier.

Du kan evt. også kontakte den jyske hest, de må ligge inde med info!

0
0
Svar på denne tråd

ring rundt
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 09:17

Hej

jeg er aktiv i den jydske hest på sjælland, og her er rådet til folk med samme problem som dig at ringe rundt

Det er næsten umuligt, da de tunge hestes lidt anderledes udformning gør at smedene skal bruge lidt andre muskler end til "alm." hest - siger min smed

Men ring rundt og husk som noget af det første at sige hvordan han er til at løfte ben - mange glemmer at træne det med de tunge heste, og det er bla. en af grundene til at mange smede ikke vil tage dem.

du kan finde en liste over uddannede beslagsmede på hestens værns hp, og tror den hedder beslagsmede.dk, der er der ikke uddannede smede, der har bestået en eller anden prøve og er medlem af noget foreningsnoget

Håber du kan finde en

0
0
Svar på denne tråd

Har sendt dig en besked...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 09:58

Med venlig hilsen

Kristina

Velbjerget hø sælges

Spar penge og afhent fra marken ved Hadsten ved 2. slæt - bestil nu!

mobil 4110 3472

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 10:57

min smed tager normalt heller ikke gerne de store dyr, men min jyde har han taget lige fra starten (den var da 9mdr), men den er også "god" til at løfte ben...

det hjælper dog ikke rigtig dig, da jeg jo bor i sønderjylland...

men kontakt den jydske hest, eller andre avlsforbund med tunge heste og se om de kan hjælpe dig...

www.denjydskehest.dk

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider