på 4. år, og har kun positivt at sige om det.
Jeg bruger ganske almindeligt ugødet sphagnum, som jeg køber i hel-paller på den lokale planteskole, i middel eller grov kvalitet.
Jeg har heller ikke afløb i boksene, og tror iøvrigt ikke det ville fungere med sphagnum strøelse - det ville det formentlig stoppe til eller drysse i afløbet.
Sphagnumbunden skal "pakke"; jeg starter med 2-3 baller pr. boks, afhængig af størrrelsen, og fylder på efterhånden som det sætter sig, til bunden har fået en passende tykkelse.
Alle klatter fjernes dagligt, og hos "vanepisserne", der altid tisser samme sted, spredes den våde plet, og blandes med tørt - faktisk blive bunden bedst, når den har optaget en vis mængde væde.
Er der meget vådt, fjernes det, men ellers er det kun gødningen, der muges.
Inden jeg strør nyt, 1-2 gange om ugen afhængig af hvor stort et svin der bor i pågældende boks, drysser jeg Stalosan/Staldren efter behov; vi har stort set ingen ammoniaklugt i stalden.
Her ligger bunden hele sæsonen; de står så kun i boks om natten 5-6 måneder om året, men faktisk kunne jeg godt køre videre på den gamle bund - jeg plejer dog at tømme boksene, når jeg kalker...
Forbruget udgør, når bunden først er "sat", op til ½ balle om ugen pr. boks, afhængig af boks- og hestestørrelse.
Møddingen bliver minimal, og hurtigt komposteret - min "sphagnum-sælger" mener, jeg bør sælge den i sække som næringsberiget jordforbedringsmiddel...
Og jo, jeg har også hørt miljøargumenterne, men vælger altså at fortsætte med sphagnum pga. de - efter min mening - store fordele... 
Dorte