Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Syg af vaccine???
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 21:26

I mandags blev alle 8 heste i stalden vaccineret (den alm. årlige vaccine).

Dagen efter havde to af hestene feber, en havde en stor hård bule der hvor den er blevet stukket, og min var underlig stiv i kroppen, især på bagbenene.

Jeg har aldrig før oplevet at min hest (hverken denne eller de andre to jeg har haft) er blevet syge af vaccinen...

Min egen hest plejer at holde fri dagen efter vaccinen og blive let motioneret på 2. og 3. dagen.

Idag var min hoppe helt ok igen, de to andre er feberfri, men den sidste har dog stadig en stor bule på halsen..

Har I andre oplevet at få syge heste af vaccinen, på den ene eller anden måde?

Har vi bare været uheldige, eller hvad kan det skyldes???

Heidi

Viljen til at ville, skaber evnen til at kunne!

0
0
Svar på denne tråd

NÆLDEFEBER
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 21:53

Min søn´s pony fik engang nældefeber af at blive vaccineret. Den fik en modvaccine og derefter skulle revaccineres. Jeg fik at vide fra en anden dyrelæge, at vaccinen kunne være for gammel eller for "billig". Ponyen fik feber, var øm i hele kroppen og var bulet på halsen og under maven. Det gik over efter en lille uge.

/ Kay

0
0
Svar på denne tråd

En bule
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 22:45

Diablo blev vaccineret her for et par uger siden, og han fik en hård bule efter det. Den generede ham ikke og han virkede ikke øm, og den forsvandt efter få dage.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 23:29

Min søsters pony har også fået en bule efter en vaccination engang. LIgeder hvor hun var blevet stukket, det var fordi der var kommet lidt skidt med ind med nålen. Det forsvandt så vidt jeg husker af sig selv.

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

Det er slet
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 23:47

ikke unormalt at de får en bule. Det sker ret ofte. Nogen gange kommer der endda betændelse, men det har jeg kun set 2 gange ud af utallige heste.

At hesten får feber er heller ikke unormalt, man påfører den jo 'lidt' af sygdommen 8-)

Jeg fik engang lungebetændelse lige efter en influenzavaccination (n) - lægen mente, at jeg havde været for aktiv i dagene lige efter! Jeg skulle også have ladet være med at ride :-P

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

influenza
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 14:02

Hej.

Min hoppe får hver gang hun bliver vaccineret influenza ligende symptomer, feber, træt, gider ik spise osv. det har hun nu haft de sidste 3 år, og det går somregl over efter 1-2 dage.

RC

Rina-Den heldige ejer af 2 friesere.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 14:12

se at få fat i dyrlægen - en hest i min stald har lige været det samme igennem med en stor bule og feber.

Han fik tømt blæret - som var fyldt med ildelugtende betændelse - og fik pencilin og et dræn i bulen, så der kunne skylles.

Sandra & Tímon
Dance like a monkey!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider