Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder til drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 13:19

Hej må jeg høre jeres mening.

Jeg har netop lige fået en drægtig frieser hoppe hjem fra holland. Hun skal fole til Marts og er 3år gammel.

Min lokale foderhandler siger at når der er 3md til hun skal fole skal hun have et specialfodder med bla ekstra kobber osv.

Hun siger at jeg nu kan fodre med mit normale foder.

Hendes forslag er 2kg havre + 600g raket dagligt. Hesten har der udover adgang til masser af græs + wrap ad libitum.

Jeg syntes bare 2kg havre lyder/ser ud af meget eller er det bare mig?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 13:46

ikke foder med så meget havre. Jeg ville bruge et fuldfoder. Feks. Brogrådens Fase II. Det er et foder til avlsheste og den kan du godt bruge fra nu af. Hun skal så bare have lidt mere af den når der kun er 3mdr. til folingen. Og ellers er der også Suregrow.

Mange knus fra Lene

Fødte d. 24. sept. 2006 kl. 23.12 en perfekt lille prins på 3740g og 53cm. En super god fødsel.

Alexander 11-01-2003

www.alexander-mads.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 15:37

Stud Cubes fra Baileys til vores følhopper...de skal have ca 2,5 kilo om dagen, og det koster 135,- for 20 kilo. Og det kan de får helt frem til foling - og efter.

0
0
Svar på denne tråd

Billigere at blande selv
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 16:58
få evt lagt en foderplan hos Tanja
www.foderplan.dk

ALLE de dyre fuldfodere indeholder det samme som du selv kan blande og er bare 2-3 gange så dyre som det behøver at være.

Det er et valg, som betyder noget ved flere heste...især.
Men du kan snildt holde en ligesågod kvalitet ved at blande selv.
Jeg bruger ikke havre selv, men op til 2 kg er OK.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 19:41
Mange tak skal i ha
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 19:41

min frieserhingst på to½, får 600g havre og 1 kg müsli to gange om dagen, det er noget der hedder st. hippolyt..

det er ikke specielt dyrt, og af bedste kvalittet.

tag og prøv det det er virkelig godt ..

de har også til din hoppe, det er jeg sikker på..

0
0
Svar på denne tråd

hmm ..Havre
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 21:30

i store mængder er sjældent godt.. Mine muler får alle en havrefri muesli blanding fra toksværd foderstof. Og de drægtige også.. ca 3 mdr før forventet foling starter jeg med at give dem halvt havrefri muesli og halv super muesli( det er egentlig en blanding til plage fra 4 til 10 mdr) Den indeholder alle de gode ting som hoppen også har brug for de sidste mdr.. er også suverænt mens føllet dier..

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider