Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder til de kære shetlændere...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 09:56

Jeg har i flere år brugt tjørnehøj mølle islænder/pony müsli til shetlænderne. Men har nu både hørt for og imod ang dette foder.

Kunne være sjovt at høre hvad i andre avlere fodre med

Mine får selvfølgelig hø og halm af libitum

Hilsen Linda :-)

MIN HJEMMESIDE

Annika 8/9-89 - 25/5-04 R.I.P

Mischa 26/4-04 - 9/9-06 R.I.P
Hvil i fred begge 2...

Savner jer...

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 11:41

så meget om det pågældende foder. Men som en klog dyrlæge har sagt til mig. Hvis hestene ser godt ud og trives på det de får, er det som regel et godt tegn. Atlså tit skal man også bruge sine øjne til, at kigge på pelsen, fodertilstand, energi ovs.

Mange hilsner

Susanne

0
0
Svar på denne tråd

jeg foder
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 11:52

med broegaarden til de unge tilsat havre travoE hvidløg

og ældre havre grønpiller tilskud travoE hvidløg og alle får hø da doktordyr var her sidst fik jeg afvide det var en fin plan

Hilsner Henriette

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper
Den, der ler sidst, tænker langsomst
Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd

jeg er ikke avler
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 11:56

Men de to shettere som står her får da mad hver dag

Her er der hø/halm samt vand ad libitum. To gande om dagen får de lucerne ( den fra brogaarden- Hartog) med travo-e.

Og de er fulde af energi, pæne i pelsen og glade ponyer. Den ene er rigtig pæn ikke overvægtig eller noget, den anden, og sjovt nok den der får mest motion, er lige lidt tyk. Det er vallakker begge to.

Lidt info herfra

Med venlig hilsen Gitte

Så starter nedtællingen !

01.12.06. overtager vi vores drømmegård

og

25.01.07 er jeg sat til at skulle føde mit 3. barn

0
0
Svar på denne tråd

Maddy får
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 12:39

Shetterhoppe på 13 år, 90 cm får dagligt:

600 gram Leisuremix fra brogaarden

Lidt Greenpower grass

og ca 3-4 kg wrap

samt byghalm .

Hun ser ud til at trives fint.

Jeg har også fodret hende med pony müslien, men var ikke glad for det. Hun så mat ud og gnubbede en del af pelsen af.

Så har hun fået roe/grønpiller og Blue Hors Feed complex og det er det hun har fungeret BEDST på. Feed complexen gjorde noget så hun helt holdt op med at klø sig! Og hun så super godt ud.

MEN hun vil ikke spise de roepiller og grønpiller mere, hun levnede det altid og spiste slet ikke det hun fik, så efter en længere periode hvor jeg så tiden an, måtte jeg købe noget andet. Jeg havde ikke noget jeg kunne blande det flydende feed complex i, da jeg ikke synes at hun skal have havre.

Så nu får hun Leisure mix som er et godt foder.

Hilsen Christina

Smil, det varmer...

Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.

0
0
Svar på denne tråd

Min miniature...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 12:47

-får Tjørnhøj mølle, heste müsli team og green power lucerne alfalfa, 2 gange om dagen + at de self. får hø og halm.

Det trives hun fint på og er pæn, glad og fuld af energi.

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

Pavo eller Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 13:09

Om vinteren har mine shettere fået 200 g foder pr. pony 1 x morgen og 1x aften. Mest halm og en smule hø.

Om sommeren får de en lille håndfuld 2-4 dage om ugen, det har været Hesta Mix fra Hippolyt eller condition x fra Pavo, og de har set rigtig fine ud i pelsen.

De går i løsdrift året rundt på 1 tdn land.

Mvh Louise

If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

HVis jeg havde nogle
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 14:16
Jeg ville fodre dem med. Hø, hø og hø. Da det tager lang til med at spise. Dertil vil jeg give dem lidt lurcerne med mieraler/vitaminer i.
0
0
Svar på denne tråd

pavo/liga.
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 16:53

Jeg fodre med pavo. En pilleform som hedder liga.

Det er udviklet til islændere og andre rubuste ponyer. jeg er super tilfreds med det... også har jeg sparet 50% på at fodre, med det i forhold til hvad jeg fodrede med før.

0
0
Svar på denne tråd

min pony
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 17:38

Nu har jeg godt nok en connemara, som jo er noget større end en shetlænder, men hun er begyndt at få et foder fra Dodson & Horrell specielt udviklet til islændere og nøjsomme ponyer.

Hun vejer 400 kg og skal have 600 g om dagen + godt med hø. Det sjove er, at da jeg begyndte at regne på min fodring med RC, lucerne og havre, var det faktisk dyrere end det nye foder, så nogen gange kan et fuldfoder faktisk være mere økonomisk end selv at blande.

Opstaldning tilbydes i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fodrer
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 18:10

min minishetter med roepiller og salvimin. På den måde ved jeg at hun får hvad hun skal have af vitaminer - og samtidig bliver mæt. Stoler ikke på at de færdigblandede produkter forsyner hende med alt hvad hun hvad hun have, når hun kun må få så små mængder, som det er tilfældet.

For øvrigt foderede jeg også med tjørhøj mølle is/p - var ikke direkte utilfreds, men ovenstående passer mig bedre synes jeg...

*¨¨* Vores liv begynder at slutte den dag, da vi bliver tavse om de ting, som betyder noget *¨¨*
Martin Luther King, jr.
0
0
Svar på denne tråd

shetterfoder
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 20:09

Min shetlandspony får følgende:

ca. ½ kg havre fordelt på tre måltider

1 håndfuld lucerne pr. måltid

travoE

hø og halm

Det trives hun fint på - hun kunne sikkert klare sig med hø alene, havren er mest for hyggens skyld, og for at hun ikke bliver misundelig når de "store" bliver fodret ;-)

Wildly
~
Fighting for peace is like fucking for virginity

~
Besøg min hjemmeside!

Roben & Knud styrer!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider