har altid brugt dækken om vinteren. Tidligere 300-400 gram, nok mere eller mindre præget af de andres dækkenforbrug i stalden 
Sidste havde han dog ikke mere end 200 gram på. Han var altid meget lun.
Han sætter minimal vinterpels og er altid slank - uanset hvad han spiser af fibre m.v.
Men han HADER at få dækken på og jeg ville også helst have han kunne gå uden vinterdækken (evt. regndækken ved heldagsregn).
De kom på stald for natten d. 1/10 og er udendørs dagligt fra kl. 7.15 - 18-19 tiden - d.d stadig uden dækken.
Om morgen lægger jeg 2*2 kg. hø + to bunker halm ud til deling mellem de to heste jeg har. Resten får de i boksen (8 kg. til fuldblodshesten og 4 kg. til blandingshesten). Årsagen til den lave portion hø på folden er at min anden hest er en ædedolk
Min fuldblod spiser langsomt og kan sagtens finde på at gå fra høet og f.eks. hvile, kigge på omgivelserne eller nippe til det græs, der stadig er på folden. Alt imens den anden æder rub og stub og den mangler bestemt ikke huld
.
Ovenstående giver mig derfor problemer med at de skal have fri adgang til godt grovfoder udendørs.
Men jeg vil, som jeg allerede havde planlagt inden jeg skrev, trække det så længe som muligt inden dækkenet kommer på og se om vi evt. helt kan undvære det.
Hilsen Malene