Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

heste og honning
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 19:08
Hejsa,

Vores honning-producerende nabo kom for et par dage siden med en spand honning og spurgte om vi ville have det til vores heste ...vidste ikke rigtigt, da jeg ikke har hørt om honning som kost tilskud til heste - så sagde bare ja tak og satte den hen i hjørnet.

Nu har jeg søgt lidt på nettet og faktisk set at man kan købe nogle tilskud der har honning i, da det jo indeholder mange vitaminer og mineraler...

men er der nogen som har erfaring med at give honning til heste - hvor meget af gangen - vil de overhovedet spise det? Eller skal jeg give det til "gødning på marken"???

mvh
Tine

Er du ridelærer eller meget erfaren rytter
- dressur eller western - og har lyst til en gratis feriebolig til max 4 pers. i Toskana -
mod at give os lidt undervisning -
så kontakt mig
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 19:11

det ved jeg faktisk ikke. men man kan da få hesteguffer med honningsmag.

glæder mig til at hører om der er nogen der ved noget.

Sandra & Tímon
Dance like a monkey!
0
0
Svar på denne tråd

ajshkahkj
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 20:59

Heste er ligesom mennekser - de kan virkelig godt lide søde sager som honning, melasse, sukkerknalder osv. Af de 3 nævnte ting er den eneste de kan have gavn af honning :)

Følgende er refereret fra den gode bog: "Hestens lægeplanteleksikon" af Hilary Page Self.

Indvortes:

Honning er ideelt til heste som har hoste. Den mindsker irritationen og lindrer halsen. Den er også kendt for at have en berogligende virkning. Honning er også ideel til at skjule dårligtsmagende medicin eller lignende.

Dosis: 1 spiseskefuld 2 gange om dagen.

Udvortes:

Har altid været brugt mod forbrændinger - virker smertestillende, forhindre blæredannelse samtidig med at den fremmer helingen af huden. Kan også bruges til at fremskynde hårvækst på gamle sår.

Håber du kan bruge det til noget :) Du kan i hvertfald roligt give hestene det :D

Venlig hilsen Anna

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

min far = biavler
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 21:47

min far er biavler.. vi giver vores heste honing eller voksen.

der er ingen sukker eller unaturlige stoffer i så derfor er det en god go'bid..

jeg ved dog ikke om du må hælde det i dem.. jeg vil sig at du kunne give det som go'bider og ikke mere.

håber du kunne bruge det til noget. :P

Vind hestens respekt!

Vind hestens tillid!

Vind hestens kærlighed,

og du vil vind *e!!

0
0
Svar på denne tråd

honning...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 11:09

Hej Tine. Jeg brugte honning til min hest.

Hun fik det der svarer til en alm. bøtte honning sammen med klid. Når dette blev blandet med varmt vand blev det til et dejligt hygge måltid...

Vist nok godt mod irriterede slimhinder.

hilsner fra Anja

0
0
Svar på denne tråd

Alternativt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 13:57
skulle det være effektivt mod muk. Det var i hvert fald den anbefaling jeg fik fra min dyrlæge. Men det må være noget klistret stads at have siddende på benene

Belgiske hyrdehundehvalpe (malinois) med DKK-stambog søger absolut gode hjem.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider