Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hjælp mig i min nød
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 10:26

Hejsa

Ja at regne på foder er jo en farlig ting...

Og efter at have fulgt med i diverse debatter om foder og steder er jeg i "vild" panik...

Til rådighed uanset valg, har jeg hjemme:

Valset byg

Super wrap

Vårbyg halm

Jeg bruger pt brogården, og det er dyrt i kg pris, og de skal have en kæmpe mængde for at være dækket ind...

Har så været inde og overveje denne regulator complete som alle snakker om...

Hvad er jeres erfaring???

Ifølge hvad de skriver på hjemmesiden, skulle jeg kunne bruge det til dem begge... Og i små mængder...

Hvis dette passer, ville jeg ved at skifte, og bibeholde mit eget foder + lucernen, kunne spare ca. 6000kr på en vinter...

Gipsy:

travhest, 26år, blevet lidt mager

Molly:

jydsk, 6år, ifolet (termin 1april)

Hvad ville i anbefale...

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

0
0
Svar på denne tråd

bare hop
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 11:53
på regular complete, kanonfoder og hestene skinner som nypudsede kobbermønter. Følg hvad de anbefaler på hjemmesiden eller ring evt. til dem, de er rigtig søde til at vejlede. Held og lykke

Knabstrupperhingsteføl til salg
0
0
Svar på denne tråd

mht. byggen
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 14:19

Du kan sagtens anvende RC, salvimin grøn eller en müsli - det er vist meget et spørgsmål om, hvad man er til. Jeg bruger selv produkter fra Hippolyt og er tilfreds med det.

Tilgengæld ville jeg aldrig give byg til heste medmindre det er varmebehandlet - det er det rene gift. Har du mulighed for at anvende hel havre i stedet? Eller roepiller, hvis du hører til de stivelsesforskrækkede...

Louise

- med George Kanin og Lukas Hest

0
0
Svar på denne tråd

beholder
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 18:42

byggen...

Min den gamle, har i de 9 år jeg har haft ham, fået valset byg direkte fra en bonde (ikke varmebehandlet), og han har aldrig fejlet noget...

Desuden gider han ikke opløst mad (det er pt lidt bøvlet at give ham speedy beet - medmindre der er meget foder at blande det i)...

Havre kan han ikke "tåle" - de kommer hele ud - og han bliver så tændt og ustyrlig, så det er ikke noget valg til ham...

molly, ville tilgengæld slet ikke få korn, men lucerne...

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

0
0
Svar på denne tråd

lyder fornuftigt
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 20:34
med din fodring... hvorfor skal det være så dyrt... anbefaler at du fortsætter som du gør nu.. du kan bare bytte det dyre foder ud med salvana mineral.. det er rimelig drøjt i brug... jeg bruger selv salvana mineral.. lucerne.wrap hø og god vårbyg halm... og kan med lethed holde (en 3 års hingst og en hoppe i fol og daglig ridning..) huld og masser energi og fin skinnende pels.. dog får de også lidt majs når det bliver rigtig koldt.. kan godt forstå du bruger byg til traveren.. har heller aldrig selv haft problemer med det.. bruger det bare ikke mere for hingsten får tykke ben af det (frieser) og hoppen er det bare ikke nødvendigt til... mvh signe
0
0
Svar på denne tråd

bruger også RC
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 17:52

Hej

i vores privat stald bliver der også fodret med Rc

Hestene får Rc, roepiller ,havre , byg, 300 g lucerne.

Dertil ½ balle hø..

Flere i stalden har valgt at købe noget ekstra ved siden af som salt, olie, ekstra lucerne. horse speed...

Og alt bliver lagt ind i foderprogram. Så det er tilpasset hesten korrekt..

Hestene ser fine ud.,..

håber det hjælper

0
0
Svar på denne tråd

forstår ikke...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 11:43

du skriver at du med brogården skal brug en kæmpemængde for at være dækket ind...

det er slet ikke min oplevelse...

Hvad er det for en hest du har? hvad fodrer du med? Hvor meget arbejder din hest?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider