|
|
| Windsor sadler, nogen der ved noget? |
|
|
Hej allesammen Ja jeg har lige haft fornøjelsen af at ride i en windsor elite i dag, og nu må jeg altså bare eje sådan en  Dog kan jeg ikke rigtig finde ud af det med bommen, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig..? Jeg kan se at bommen betegnes som fit 1, 2, 3 eller 4, hvad er en bred bom og hvad er en smal bom? Jeg har en stübben nu bom 31, hvilken bom vil i tro jeg skal have i windsor. Kan bomvidden evt. ændres af en sadelmager Ellers vil jeg gerne høre ris og ros om sadlen. Hilsner Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| w45yw5yu |
| Forfatter:  |
trilsen |
| Dato:  |
10-10-2006 21:33 |
|
windsor 1 er smallest og 4 bredest. stubben 31 er også i den bredere ende... så mon ikke en fit 3 vil være den bedste...TROR jeg for det er jo mega svært at vide - så prøv dig frem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej bomvidden |
|
|
kan vist ikke ændres  Vi havde en Windsor Elite fit 4, dengang Grandi var tyk - den lå godt og ja, Windsor'en er pragtfuld at sidde i  Sidste sommer tabte han sig og blev syg, og så købte vi en fit 3 i stedet - han er en almindelig, mindre DV, 163cm, nu ca 540 kg. Den nye ligger godt nu  Han har et vældig godt sadelleje og en god ryg- og skuldermuskulatur  Prøv da at ringe til en sadelmager og spørge om 31 og fit 3 er det samme? 
fra Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har 2 stk |
helenagagt |
11-10-2006 21:19 |
|
jeg købte en windsor elite dressur saddel og blev så glad for den at jeg også måtte have den i spring... super dejlig og vedholden saddel... jeg har kun hørt godt om dem smiler
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| windsor... |
|
|
Jeg har også været rigtigt glad for min windsor dressur, selvom den nu ikke passer mit brød af en hest længere... så hvis du er interesseret, har jeg en rigtigt lækker og velholdt en af slagsen, ha ha... 6500 kr Kh Charlotte
Kærlig hilsen Charlotte Bursche clairvoyance på mennesker og dyr læs mere: www.mindnsoul.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| windsor hit |
|
|
Jeg havde en Kieffer Wien og den sad jeg godt i, men den trykkede min hest alle de forkerte steder, også selvom den blev omstoppet. Min kæreste havde hørt på mit brok over sadlen i et stykke tid og jeg fik derfor en Windsor Elite dressursadel bom str. 3 i fødselsdagsgave - suk!  Den er super god og ligger rigtig godt på min hest. Min hest er 172 i stg og en almindelig bredde varmblodsvallak. Jeg kunne mærke at han slappede mere af når jeg red på ham fra første gang jeg red i den nye sadel - selvom den ikke engang var redet til endnu. Min opstilling er også forbedret, så jeg kan helt klart anbefale en Windsor Elite. Jeg har set at der er en del brugte til salg på dba fra 3200,- og opefter og en ny koster omkring 11.000 www.dba.dk//asp/soegni...#sortering
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bomstørrelsen kan godt ændres |
Louisekh |
12-10-2006 22:20 |
|
Jeg har selv en 2 måneder gammel windsor elite saddel og er super glad for den.  Det viste sig desværre at bomstørrelsen faktisk var for bred så sadlen trykkede min lille pruh de forkerte steder. Heldigvis kunne en sadelmager godt ændre bomstørrelsen så sadlen kom lidt længere op at ligge på min hest. Det var skøønt, for ville jo helst ikke af med den. Vi fik dog at vide at sadlen skal tjekkes lidt oftere her i starten, men det er nu mere fordi min hest er 5 år og er i fuld gang med at sætte muskler...
Vær god mod din hest og den vil følge dig overalt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kun godt at sige |
kathrine33 |
12-10-2006 23:30 |
|
Jeg har en windsor i fit 4 til min kraftige oldenborg. Det er en skøn sadel og jeg har kun ros til den, så den får de bedste anbefalinger herfra mvh. katrunte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super... |
|
|
det var lige sådan et indlæg jeg søgt! står nemlig samme sted som keiron og jeg har fået lov at købe den jeg har lånt.. så men ville også gerne vidde hvilken str. det er.. men den ligger utrolig godt på hesten og vil tror det er en 3 eller 4 da ligger på en Bred DV og smal Oldenborg
M.V.H Katrine >>E-Line Af Hvarre<< ~Evigt Kærlighed! Til døden skiller os ad..~ EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG! *~Alle der siger man ikke kan købe lykke, har glemt alt om heste~*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1111111111 |
|
|
jeg har en vintec isabell. den er suber god, for den kan man skifte kopf-jern i så den hele tiden passer til hesten, alt efter hvad form den er i... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til sulle-mus |
|
|
sulle-mus: Hvis du har en Isabel Werth, har du ikke en Windsor sadel, men en Wintec
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super sadel |
|
|
Jeg er super glad for min Windsor Elite og specielt sædet...jeg er kun 160 lav ...kan vist med det mål ikke tillade mig at skrive høj  Den er specielt god til lave mennesker, så er du meget lang kan jeg ikke anbefale sadlen. Mange af mine venniner kan ikke ride i min sadel, fordi den er for lille til dem. Og jeg har en 17"... Om bommen kan laves ved jeg ikke, men min store DV vallak går med en Fit 3 og det er vist str. 27,5...men er ikke helt sikker i målene, jeg har nemlig haft en sadelmager til at se på sadlen. Jeg var dog så utrolig heldig så min store vallak kunne passe min tykke ponys sadel...utroligt nok hvad en ny stopning kan gøre... Held og lykke med sadlen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mellem-bred |
|
|
Jeg mener at Stübben kører 29-32 i bomstr. og Windsor er så fra 1-4. Bomvidden kan ikke ændres - men man kan jo redde en del vha. stopning. Hvad mange ikke ved, er at de faktisk også kommer i ½ numre. Min går med en 2½ - og er et levende bevis på at hestehøjde og bomstr. ikke følges ad, idet han er 180 og ikke ranglet. MH Nana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| winsor |
|
|
jeg kigger også lidt på en winsor, men er der nogle der ved om den er god til en hest med markeret manke?? lige nu har jeg en stübben men den er for lav fortil.. mvh. Jeanet
Nichlas du vil altid være i mit hjerte.... og selvfølgelig også dig Noddy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Windsor greenline. |
|
|
Hej... Jeg rider i en greenline, fit 3 på min hoppe på 1,70 cm. Denne sadel er "udskåret" fortil så den kan godt ligge på en meget markeret hest,- som sidegeevinst kan man kun sidde korrekt i denne sadel,- enten "elsker" man sadlen eller osse ikke, for mange syntes man sidder "låst"... Jeg er vild med sadlen, men jeg er også en senior rytter med både rollator og 2-trinsskammel  Vh. Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Windsor til høje mennesker??+ |
|
|
Til NatasjaH Det undre mig du siger at du ikke vil anbefale sadlen til høje mennesker?? Jeg selv er 178 cm høj og dermed ikke i den lave ende...grunden til jeg netop er så vild med windsor er at jeg føler der er plads til mig i sadlen, mine ben går ikke i mod knæpuderne som for eksempel i mange andre sadler, her kan nævnes kieffer og nogle stübbben sadler, yderligere synes jeg at klapperne er okay lange - og nu siger du pludselig det omvendte  Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvor høje er i der rider windsor? Er der nogle "højder" sadlen ikke er god til? Jeg er godt klar over at vi alle er forskellige og har man det godt i sadlen ja så passer den jo uanset højde, men jeg vil gerne høre jeres meninger og erfaringer inden jeg køber en ny sadel... Hilsner Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Rikke |
|
|
jeg tror ikke jeg har mødt nogen endnu der ikke fandt sig til rette i en Windsor Elite, det være sig tykke som tynde høje og lave, jeg er 162 lav/korte ben og jeg eeelsker min når mine veninder der ar væsentlig længere end jeg kommer ombord bliver de også helt saglige så man kan vist ikke sige at den passer bedre til lave end til høje, det komer jo sådan set også an på hvor dyb din hest er. Men minde varmeste anbefalinger til Windsor Elite sadlen. Jeanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Windsor |
|
|
Elite laves med både alm str knæpuder og store knæpuder, så der er en sadel til både de høje og de lave  Jeg er 174cm og har en Greenline på tiende år. Jeg elsker min sadel, men er desværre nødt til at skifte den ud da jeg har fået en discusprolaps i lænden og den er blevet for bred for mig at sidde i. Så nu bliver den byttet ud med en Amerigo Vega, dén bliver jeg vist lige så glad for  Men også herfra varmeste anbefalinger til Windsor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen max højde |
katrunte |
22-10-2006 14:27 |
|
Jeg er 171 cm og det passer fint med sadlen. Har ikke hørt at der skulle være "højde-problemer" med windsor. Kender flere med din højde der har det ligeså godt som os andre i windsor elite-sadlen. mvh. katrunte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu vi er i gang... |
|
|
Er der nogen der kender adressen på windsors hjemmeside??? Hilsner Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Windsor Elite |
|
|
Jeg rider også med en Windsor Elite, som jeg synes er en super lækker sadel. Jeg har til både min Shagya- og araberhingst Fit 3, de er hhv. 158 og 161cm. Jeg selv er 170cm med meget lange ben, og sadlen er simpelthen genial for mit vedkommende. Jeg har også oplevet at jeg gik imod knæpuderne, men dette har jeg ikke erfaret ved denne sadel, så jeg kan kun anbefale den til folk med lange ben  Med venlig hilsen, Juliette
2 OX-hingste med pragtfuldt temperament, tilbyder bedækning for sæson 2007 - Rabat ydes ved booking inden 1/2-07. Se mere om hingstene på www.Richelieu-arabians.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| høje mennesker |
|
|
Min erfaring med Windsor Eliten til høje mennesker er at dem som jeg kender som har prøvet min sadel som er over 170 cm kan deres ben ikke være der...eller de syntes dem som har prøvet den. Og om min er den model med de store knæpuder aner jeg ikke, syntes ikke selv de er kæmpe store...så man må nok prøve sig frem med lige den sadel... Jeg er som sagt stadig utrolig glad for sadlen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeanet min |
|
|
hest har rimelig markeret manke, og min Windsor ligger perfekt på ham. Sadlen er vist 6-7 år nu, og det kan man absolut ikke se. Den er opstoppet en gang i alle de år, og det er mens jeg har haft den. Sadelmageren sagde, at den var utrolig flot og velholdt, og det var utorligt den ikke var slem i puderne, når den var en ældre sag. Jeg er glad for min, jeg er 173 i højden, har lange ben og elsker min sadel. Den passer perfekt til min hest, og bomvidden er 3 (mellem til bred). Han er en stor herre på 180, men en slank model. Jeg har aldrig siddet så godt i en sadel før, og føler mig bedst tilpas i den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille B |
|
|
Du Skriver: Elite laves med både alm str knæpuder og store knæpuder, så der er en sadel til både de høje og de lave. Det forstår jeg ikke... nu kender jeg ikke til problemer med lange ben da jeg har tæt på verdens mindste ben:-) Men som udgangspunkt er store knæstøtter unødvendige... det handler om at bruge den store lårmuskel - ikke at kile sig fast i en sadel men mega støtte. Jeg har som sagt korte ben og rider i en Windsor men absolut mindste knæstøtter... og jeg elsker det:-) Mht markeret manke så ligger windsoren også godt her... synes faktisk den ligger godt på næsten alt... Mvh Annika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Winsor-klubben... |
Kirsten R |
23-10-2006 15:50 |
|
Ja, det kalder vi os for - ha ha. Vi er tre voksne piger i meget forskellig størrelse både hvad angår højde og drøjde. Det samme gælder vores heste - men fælles er, at vores Winsor sadler passer til både os og vores heste. Jeg er selv 1,70 og kraftig med relativt korte ben, og jeg sidder rigtig godt i min Winsor Elite komb. og den ligger lige som den skal på min lille DV-hoppe. Til min lidt højere veninde med de lange ben og hendes store DV-hoppe med meget markeret manke passer Winsor Greenline bedre, da den giver stor frihed fortil. Jeg har iøvrigt slet ikke plads til mine lår i hendes nye dressur-model!!! Ja, og så var det, at vi opdagede, at også naboen red med Winsor sadel, så nu er klubben på 3 stk tilfredse ryttere. Mvh Kirsten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|