Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Et spørgsmål vdr. hø.
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 17:12

Jeg har noget hø som vi hentede ind her i sommers, problemet var at det var en smule fugtigt. Vi klippede dem som var fugtige op, og lagde dem for sig selv i en boks.

Mit spørgsmål er, nu er høet nemlig begyndt at støve, kan jeg så give mine heste det, hvis jeg ryster støvet godt ud først ??

0
0
Svar på denne tråd

støvet hø
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 17:38

Vi var også uheldige med vores ene mark - høet var lidt fugtigt, opdagede vi, da det var kommet i hus. Nu støver det så selvfølgelig!

Jeg vil ikke bruge det til mine heste! Jeg har heldigvis noget andet hø, som jeg kan bruge, men ellers ville jeg have købt noget nyt. Det er en unødvendig risiko at løbe at spare på pengene i dette tilfælde. Jeg mener heller ikke, det er muligt at ryste støvet ud.

Min svigerfar har fået vores dårlige hø - han giver det til sine køer Hvis han ikke havde haft brug for det, havde jeg smidt det væk.

Mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

nej...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 17:50
Jeg mener heller ikke, man bare sådan lige kan ryste mug-/svampesporer ud af høet, og det vil absolut heller ikke være sundt for dine egne lunger at stå og ryste det . Hvis det "bare" var almindeligt støv, kunne du måske vande høet eller direkte lægge det i blød, men svampesporer er ikke nemme at "vaske ud" og høet er ikke meget værd bagefter, da det skal ligge i blød mange timer.
0
0
Svar på denne tråd

risikerer en allergi-hest
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 18:01
Hvis du bruger dårligt hø, som støver pga. fugt - dvs. skimmelsvampe - så risikerer du en hostehest, og i værste fald en allergihest - resten af dens liv.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 14:52
ja som de andre skriver sakl man ikke give en hest støvet hø.smid det ud.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

18 hk mini læsser sælges.Kan ses på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider