Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ringfod og vælter??
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 18:11

Hejsa.

Nu vil jeg høre, om der er nogen der har hørt om heste med ringfod, på et tidspunkt begynder at vælte, når man rider dem??

Jeg har læst og læst og syns ik jeg kan finde noget om at de skulle vælte..

Jeg er styrtet med min, nu 3 gange på 5 mdr. (2 gange i dressur + 1 gang i longe) og vi har været helt nede og smage ridehusbunden hver gang..

Den snubler og kan så ik finde balancen op igen..

Han blir skridtet godt til og af hver gang..

Går på mark mange timer hver dag..

Han halter ikke og står med "natsokker" på alle 4 for at holdes varm..

Venter spændt på at høre om der er nogen der har lidt erfaring med emnet, i vil dele med mig og min dreng.. :-)

Knus.

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 23:03

Min Basse har haft ringfod i 2 år nu og er aldrig væltet hverken når han blev redet eller når han drøner rundt og spiller smart på folden. Men jo der kan være en tendens til ikke at flytte benet, hvor skaden sidder, hurtigt nok og det kan da godt være at de derved kommer til at træde baghoven op i forbenet og derved snuble?? Jeg ved det ikke og har heller ikke hørt om problemet før!

Vh Anja

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder faktisk
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 10:01
slet ikke som ringfod, men nærmere som om hesten har slinger/er wobbler.
0
0
Svar på denne tråd

nete...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 12:14
ja nete jeg sad også og tænkte at det kunne lide som slinger ?

Venlig Hilsen

Tine

god begynder pony købes !

skal være stabil i alle forhold da det er til en 5 årig pige som er abselut begynder, vil komme til meget hestevenlig familie

max 130 i stg.

0
0
Svar på denne tråd

ringfod
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 12:46
Hej

Er den ulykkelige ejer af en vallak der netop hat fået konstateret ringfod på venstre bagben, og han har altså haft tendens til at vælte på bagbenene. Specielt når han var i longe, så væltede han rundt på bagbenen og satte tit røven i sandet. det er ikke så slemt når han bliver redet. Da virker han sikker på benene, men kan snuble lidt og knække lidt sammen i bagparten, som hvis han faldt over noget.

Kh Suzi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 21:30
Først vil jeg spørger om den har nogen specielle sko på? For ellers skal den nok det. Men der er altså nogen som går anderledes de kommer til at sætte hovene anderledes i jorden, det er som om de hænger lidt fast i underlaget nogen gange.
0
0
Svar på denne tråd

få undersøgt...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 07:45

kunne ærlig talt godt lyde som slinger, og da det er alvorligt så se at få det undersøgt...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd

RL...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 12:06
ja han har ringsko på alle 4 og har nu smed hver 4 uge (før hver 5 uge).. har været ved tove due med ham og det var godt for ham.. han var helt "låst fast" i den side han vælter på.. det er højre forben hver gang.. han snubler og kan ik finde balance op igen.. skal ha en ud og kigge min sadel, da det muligvis kan være den der går ind og trykker på en nerve ved skulderen..lige nu skridter vi ture, så han kan få ro i benet lidt.. han kan muligvis være blevet sparket eller lagt sig i en sten med knæet på marken.. derfor er det jo vigtigt jævnligt at gå folden igennem for sten.. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider