Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 09:18

Hey allesammen...

Jeg har for et år siden lånt en hest, som hedder Blackie... Hun er en smal oldenborg, en rigtig flot hest... Hun er kanon sød i stald og på banen, når vi skridter...

Problemet er bare at hver gang jeg prøver at arbejde med hende i trav og galop, så rusker hun helt vildt på hovedet, spænder op i ryggen og løber afsted... Hun vil gerne gå til biddet, når vi skridter, men ikke når vi lader overgang til trav eller galop...
Hun har før været brugt til lidt western, men skiftede for over 2 år siden over til dressur og spring... Jeg har prøvet at skifte sadel, hovedtøj/bid og alt så´n noget... Men hun gør det stadig...

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...

Har i forslag til, hvad jeg kan gøre eller hvad der kunne være galt...?

0
0
Svar på denne tråd

tænderne
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 09:29

Trænger hun til at få ordnet tænder evt.?

M.V.H. Riderlykke

...bag skyerne er himlen altid blå...

Hestepasser i Odense søges

Komplet Stübben springsæt sælges

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 10:00

Dyrlægen kommer i næste uge og tjekker hendes tænder...

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, hvis det ikke er det...

0
0
Svar på denne tråd

spørg dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 10:07
Så kan du jo høre dyrlægen af hvad det ellers kan være..

M.V.H. Riderlykke

...bag skyerne er himlen altid blå...

Hestepasser i Odense søges

Komplet Stübben springsæt sælges

0
0
Svar på denne tråd

jaaa
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 10:08
Jaa, det må jeg jo prøve...

Mvh. Maria...

Kom og få en gratis prøvetime på sparkær rideskole... Vi har western, dressur, spring, skovtur osv... I rigtig flotte omgivelser... Der er også mulighed for at få sin hest/pony opstaldet

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 11:35

Hej Maria

Hvis din hest har været brugt til westernridning, tror jeg at det er fordi den ikke kan arbejde med konstant pres. I westernridning rider man jo med løs tøjle og ikke konstant pres som i dressuren. Jeg havde selv en hest som vi tilred i dresur, men han slog også meget med hovedet og var meget modvillig, så sadlede vi om og red western med ham og det går forrygende, han er samarbejdvillig og glad. Så jeg tror at det er pres på tøjlen som din hest ikke kan med, medmindre der er noget med tænderne, det skal selvfølgelig kigges efter.Prøv at ride med MEGET let kontakt.

0
0
Svar på denne tråd

hvad med ryggen...!?
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 21:16

Hej har du prøvet at få set hans ryg igennem ??

mvh Irena

0
0
Svar på denne tråd

Helt erligt
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 22:02
Øhh...Jeg har en veninde hendes pony rystede også med hovet og løb af sted når det rystede med hovet drev hun på og holdte igen idag ryster den ikk med hovet mere men du skal jo også tænke på at den skal venne sig til det
0
0
Svar på denne tråd

hey igen
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 13:28

D.S:

Hun slår også med hovedet selvom hun rider western... Jeg har også prøvet at give hende helt lange tøjler og så sætte i hende i trav... Men hun gør det stadig...

Castelloegely:

Hun har ikke problemer med ryggen... Har haft massør og kiropraktor til hende... Og der var ingenting at se eller mærke, sagde de...

Mvh. Maria...

Kom og få en gratis prøvetime på sparkær rideskole... Vi har western, dressur, spring, skovtur osv... I rigtig flotte omgivelser... Der er også mulighed for at få sin hest/pony opstaldet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider