Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

undervægtig hest
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 12:44

er der nogen herinde der har en idé til hvad jeg kan give min traver for at hans skal tage på?

Man er begyndt at kunne se hans ribben (hvilket jeg selvfølgelig ikke bryder mig om). Han får i forvejen 2 dl olie om dagen + der er lidt olie i det andet foder han får. Så olie synes jeg ikke rigtig han skal have mere af.

De er lige begyndt at stå inde om natten så nu har jeg allerede sat op på fuld foder ration, hvilket jeg ikke normalt ellers ville have gjort.

0
0
Svar på denne tråd

foder, vægt mm.
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 13:32

hejsa.

jeg vil gerne vide, hvad du mener er hestens idealvægt? Og hvor mange kg. foder, får hesten i dag af hhv. kraftfoder og stråfoder og hvad for noget?

Er din hest tjekket for orm? Mange heste har for mange parasitter her efter græsningssæsonen.

Har din hest fået ordnet tænder? Hvis hesten har for mange/lange tandspidser mv., så kan den ikke tygge og fordøje sit foder ordentligt og dermed ikke udnytte det.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 15:49

den med orm eller tænderne har jeg også selv overvejet. Så jeg ringer nok til `min tandplejer´ i morgen. Og hvis det ikke er en af de to ting så må jeg jo nok se på foderet.

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge og tandplejer
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 15:55

God idé at starte med dyrlæge mht. gødningsprøve og ormekur samt hestetandplejer mht. tænder.

Ellers skal hesten jo simpelthen have noget mere foder, hvis den bliver tynd af den mængde, den får nu!! Her er grovfoder i form af hø eller wrap enormt vigtig.

Udblødte roepiller er også et fantastisk fodermiddel og kan ofte tygges/fordøjes, selvom hesten har lidt dårligt gebis.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 16:08

han får allerede opblødte roepiller nu. Fiber P, lucerne, leisure mix og salt hvidløg og olie. Noget han ikke har været undervægtig på før.

Og når vi fundet et sted så kommer wrapen også hjem.

men har desværre den lumske mistanke om gebisset

0
0
Svar på denne tråd

foderet
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:52

Ja, få endelig tjekket tænderne!!! det er SÅ vigtigt, både for at han kan tygge, men også at han kan gøre det ordentligt, så han bedre kan fordøje mest muligt.

Mit råd er en masse hø (gerne 5 kg eller mere pr dag)

Derud over: majs (valsede)soyaskrå og selvfølgelig også vitaminer.

Majs feder utrolig meget og soyaskrå er meget rige på proteiner!

Ud over det lyder din fodríng ellers fornuftig nok... men får han nu nok?

Anne K.C.

Bent Branderup:"Det du har i hånden er det du mangler at lave bagtil"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 21:29

han får den samme mængde som han har fået de sidste 3 år og han har indtil nu ikke været så tynd så man ku se hans ribben. han bliver fodret efter en foderplan som brogaardens dygtige folk har lavet til mig.

så tænderne og gødningsprøve er de første ting jeg tjekker

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider