Rigtig mange supplerer et fuldfoder med et vitamin-mineralprodukt, fordi hesten bliver for fed, hvis den både får vejledende mængde fuldfoder og korrekt mængde stråfoder.
En god måde at omgåes problemet på, er, at give mindre fuldfoder og supplere med et vitamin-mineral-produkt, hvor jeg synes, at Salvimin Grøn er et glimrende valg.
Man kan ikke give de korrekte mængder uden en vægt, som i øvrigt kan købes til forholdsvis små penge i f.eks. Kop og Kande eller en levnedsmiddelbutik - bare en simpel vægt!
Normalt er der ca. 0,5 kg. havre i mine litermål - men det er nok anderledes for en müsliblanding, og derfor er du nødt til at få det vejet!
Din pony kan du sagtens fodre udelukkende med hø, halm og Salvimin Grøn. Den skal sikkert ikke have ret mange kg. hø for at være dækket ind med FE.
Stine - jeg synes, du virker nedladende i dit svar. Jeg er sikker på, at du ikke ønsker, at andre skal tænke sådan om dig. Det er vigtigt, at alle kan kaste de forespørgsler op på HN, som de har lyst til, uden at de skal føle sig "trampet" på.
Ellers vil jeg jo give Stine ret i, at udblødte roepiller var en idé til foderplanen... hvis Angel har lyst til det.