|
|
| Mundkurv - nogle erfaringer?? |
|
|
Jeg har et par steder set en slags mundkurv til heste. Jeg kan dog forstå, at hesten godt kan spise græs med den på, men det tager længere tid = ikke så stort et indtag. Jeg tænkte på, om det kunne være en løsning for min forslugne overvægtige fjordhoppe om sommeren. Ellers er hun tvunget til at gå alene på jordfold, og det synes jeg også er synd for hende. Jeg har en ide om, at hun kan gå med mundkurven ca. halvdelen af døgnet på græs og resten af tiden på jordfold uden mundkurv, så hun ikke skal gå med den hele tiden. Men er der nogle erfaringer med en sådan tingest??
Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har kigget |
|
|
på sådan en i sommers, til min forfangne hest. Der stod nemlig på den, at den også virkede til heste, der havde nemt til forfangenhed.
Jeg ringede så rundt til 7 forskellige dyrlæger, og to smede, for at høre hvad de kunne sige om den. Ingen af dem havde hørt om den, og ingen af dem ville bruge sådan en til deres heste. De mente det var synd, og at det var meget bedre at, tage den til og fra græsmarken. De sagde også, at hvis den havde været god at bruge, ville de helt klart have hørt mere om den.
Jeg har ingen erfaring selv, da jeg valgte ikke at købe den, efter at alle dyrlæger havde frarådet mig det.
Hilsen Kenny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har prøvet |
| Forfatter:  |
Heidibr |
| Dato:  |
05-11-2003 09:54 |
|
Jeg har prøvet den til min pony, som skulle følges med store heste på græs. Han syntes mildest talt at den var irriterende, men jeg gav ham vist heller ikke den store chance for at vænne sig til den, for jeg syntes at det var lidt synd, så den kom hurtigt af igen.
Jeg tror godt at det kan fungere på højt græs, men hvis stråene er korte, kommer der ingenting igennem.
Jeg synes at have hørt, at de er blevet taget af markedet og ikke er lovlige længere. Nogen der ved om det passer??
Mvh Heidibr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dur ikke.. |
| Forfatter:  |
Karamello |
| Dato:  |
05-11-2003 20:41 |
|
Hesten kan ikke engang klø sig med skidtet på, så den blev taget af markedet.
Personligt kunne jeg ikke drømme om at give min hest sådan en tingest på.
/Mia.
Reality is a crutch for those who can't handle drugs..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet